Náučná stezka oborou Hvězda
Education trail in the Hvězda area (Prague)
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51229Identifikátory
SIS: 101608
Katalog UK: 990013880200106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20357]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mazuch, Martin
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Praktická geobiologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav geologie a paleontologie
Datum obhajoby
14. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
naučná stezka, obora Hvězda, Praha, geologieKlíčová slova (anglicky)
education trail, Hvězda area, Prague, geologyMá bakalářská práce se zabývá charakteristikou pražské obory Hvězda. První část je kompilační práce shrnující poznatky o dané lokalitě a to popisem z hlediska geologického, biologického a historického. Je doplněna o vlastní fotografie pořízené v oboře a v depozitáři paleontologických sbírek Národního muzea. Text by měl sloužit především ostatní veřejnosti k doplnění informací k navrhované naučné stezce pro děti, které se věnuje závěr práce. Mnou navrhovaná naučná stezka slouží jako rozšíření stávající naučné stezky, která obsahuje dlouhé a složité texty, které nevyhovují zájmu dětí. K práci jsou přiložené návrhy dvou tabulí, jako ukázka celkové ideje stezky. Důraz je kladen především na grafické zpracování blízké dětem, stručnost a výstižnost textů doplněných o ilustrace a fotografie. Klíčová slova: naučná stezka, obora Hvězda, Praha, geologie
This bachelor thesis deals with the characteristic of the locality "Obora Hvězda" in the city of Prague. In the first part current knowledge of the geology and history of the locality is summarized and its biological features described. This part is completed with the author"s original photographs from the field and from the palaeontological collections of the National Muzeum. The work is aimed namely on public who could use it to expand their knowledge on the proposed educational natural trail for children. This new trail is dealt with in the concluding part of the submitted thesis; it is assumed to replace the current one which does not capture children"s interest adequately due to it being too long and accompanied with rather complicated verbal descriptions. The thesis includes two newly elaborated information boards as an example of the rationale of the new trail project. The emphasis is on graphical presentation using brief texts conveying the important message as well as illustrations and photographs.