Analýza dostupnosti zastávek MHD v Praze
Accessibility analysis of Prague public transport stops
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/51223Identifikátory
SIS: 100691
Kolekce
- Kvalifikační práce [20304]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lysák, Jakub
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Geografie a kartografie
Katedra / ústav / klinika
Katedra aplikované geoinformatiky a kartografie
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
dostupnost, spádovost, síťová analýza, doprava, MHD Praha, ESRI ArcGIS 9.3Klíčová slova (anglicky)
accessibility, space inclusion, network analysis, Prague public city transport, ESRI ArcGIS 9.3Tato práce se zabývá síťovou analýzou dostupnosti a spádovosti městské hromadné dopravy v Praze. Odborná část práce se věnuje tematice dostupnosti a síťovým analýzám, které byly provedeny v prostředí ArcGIS 9.3 společnosti ESRI, pomocí kterého byla provedena síťová analýza za účelem určení zón časových dostupností a analýza rozmístění domácností a firem v jednotlivých zónách. Dále byla vytvořena mapa spádovostních oblastí jednotlivých zastávek MHD. Byla potvrzena hypotéza o zvětšující se velikosti spádových oblastí směrem od centra. Neprokázala se platnost hypotézy o změně počtu domácností se vzdáleností od centra v jednotlivých dostupnostních zónách metropole, zatímco podobnost struktury rozmístění firem a domácností se potvrdila pouze částečně. Klíčová slova: dostupnost, spádovost, síťová analýza, doprava, MHD Praha, ESRI ArcGIS 9.3
This document concerns with the network analysis of accessibility and space inclusion of the Prague public traffic stops. The main theme of the background research is accessibility and network analysis problematics. During analysis, the ESRI ArcGIS 9.3 software was used to test the time accessibility zone hypothesis as well as households' and companies' distribution. The map of spatial inclusion was also created for separate types of transports as well as for all public transport stops in Prague as well. The hypothesis of space public transport stop inclusion area increase away from center was proven to be true, however the dependancy of the households allocation in relation to the city center was not proven. The similiraity between households and companies allocation was found not to be fully provable. key words: accessibility, space inclusion, network analysis, Prague public city transport, ESRI ArcGIS 9.3