Vzdělávání učitelů základního uměleckého školství
Education of teachers of elementary art educational system
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50917Identifikátory
SIS: 119172
Kolekce
- Kvalifikační práce [23740]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šerák, Michal
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
14. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
další vzdělávání učitelů, učitelé umění, klíčové kompetence, základní umělecké školyKlíčová slova (anglicky)
further teacher's education, art teachers, key competeties, elementary art schoolsSystém základního uměleckého vzdělání je hluboce zakořeněn v české vzdělávací a kulturní tradici. Umělecké vzdělávání je široce rozšířeno a poskytuje studentům pestrou nabídku v oblasti hudby, výtvarného umění, tance a literárně-dramatického oboru, to vše v jednom typu vzdělávacího zařízení: v základní umělecké škole. V závislosti na zájmu studenta může toto vzdělávání vést k návaznému profesionálnímu studiu nebo může poskytnout studentovi umělecké dovednosti a rozvinout jeho umělecké dovednosti a kompetence. Tento vzdělávací systém vyžaduje vysoce kvalifikované učitele, schopné splnit náročné kvalifikační předpoklady a reagovat na neustále se měnící očekávání. Cílem této mojí práce je popsat potřeby, cesty a možnosti vzdělávání učitelů umění. Klíčová slova: učitel umění , základní umělecká škola, další vzdělávání učitelů, kurikulum, klíčové kompetence, umělecké vzdělávání.
An elementary art educational system is deeply rooted in Czech educational and cultural tradition. The art education is widely spread, provides its students with large offer of study subjects in music, plastic art, dance and drama, all in one type of etablisment: elementary art school. Depending on student's interest that education can lead to further professional education or can provide him with art skills and development of art competencies. That educational system demands highly educated teachers, who are able to fullfil high standarts of lawfull conditions and who can keep being responsive to permanently changing expectations. An objective of my work is to describe needs, ways and possibilities of art teacher's education. Key words: art teacher, elementary art school, further teacher's education, curriculum, key competencies, art education.