Výuka hry na barokní traverso ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze
Instruction of Playing on the Baroque-Flute in the 21st Century in Comparison with Methodology o J.J.Quantz
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50838Identifikátory
SIS: 101434
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Braná, Julie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Historická hudební praxe
Katedra / ústav / klinika
Collegium Marianum - Týnská vyšší odborná škola
Datum obhajoby
19. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
barokní příčná flétnaVýuka barokního traversa ve 21. století ve srovnání s metodikou J.J.Quantze Hlavní náplní této bakalářské práce je srovnání současné výuky barokní příčné flétny s metodikou Johannna Joachima Quantze, prostřednictvím konzultace s několika předními interprety a pedagogy, kteří vyučují hře tento nástroj (Barthold Kuijken - Royal Conservatory v Brusselu, Royal Conservatory v Haagu, Linde Brunmayr-Tutz - Staatliche Hochschule für Alte Musik - Trossingen, Jed Wentz - Conservatory of Music v Amsterdamu, Jana Semerádová - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Collegium marianum - Týnská vyšší odborná škola). Konkrétně se pak budu zabývat problematikou tvoření nátisku, nasazení, artikulace, držení flétny, postoje při hře apod.
Instruction of Playing on the Baroque-Flute in the 21st Century in Comparison with Methodology of J.J.Quantz This bachelor thesis consists of instruction of playing on the baroque flute in the 21st century in comparison with methodology of J. J.Quantz based on consultations with leading contemporary flute players (Barthold Kuijken - Royal Conservatory in Brussel, Royal Conservatory in The Haag, Linde Brunmayr-Tutz - Staatliche Hochschule für Alte Musik - Trossingen, Jed Wentz - Conservatory of Music in Amsterdam, Jana Semerádová - The Charles University - The College of Education, Collegium Marianum - Tyn school). It is focused on holding the flute, articulation, embouchure etc.