Integrace žáků školního věku s atypickým autismem
Integration of school - aged students with atypic autism
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50566Identifikátory
SIS: 116716
Katalog UK: 990014079180106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Zemková, Jaroslava
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Vychovatelství
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
16. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální dovednosti, vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra, atypický autismus, možnosti integrace, sociální dovednosti v procesu vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
social skills, education pupils with autistic spectrum disorder, atypical autism, integration options, social skills in educationShrnutí: Práce pojednává o integrovaných žácích s poruchou autistického spektra (PAS), kterým byl diagnostikován atypický autismus, zároveň se zabývá jejich sociálními dovednostmi a schopnostmi tyto dovednosti iniciovat. První část se zabývá obecně teorií autismu, dále pak atypickým autismuem. Další kapitola této práce je věnována integrovanému vzdělávání, možnostem integrace a individuálnímu vzdělávacímu plánu, podle kterého se integrované děti s poruchou autistického spektra vzdělávají. Třetí kapitola se věnuje sociálním dovednostem obecně, současně se zabývá sociálními dovednostmi integrovaných dětí s poruchou autistického spektra. Poslední kapitola, věnovaná praktickému výzkumu s využitím metody případové studie, se zabývá sociálními dovednostmi chlapců s atypickým autismem a jejich využití v praxi. Cílem práce je shrnout a formulovat dostupné informace o sociálních dovednostech dětí s poruchou autistického spektra, kterým byl diagnostikován atypický autismus. Zároveň zjišťuje, zda tyto integrované děti s PAS dokážou samy sociální kontakt iniciovat.
Summary: The thesis deals with integrated pupils with Autism Spectrum Disorders (ASD) who were diagnosed with atypical autism, and at the same time it deals with their social skills and abilities to initiate these skills. The first part deals with the general theory of autism and atypical autism. The next chapter of this thesis is devoted to integrated education, possibilities of integration and individual educational plan as the base for educating the integrated children with Autism Spectrum Disorder. The third chapter is devoted to social skills in general and at the same time deals with social skills of integrated children with Autism Spectrum Disorder. The last chapter, devoted to practical research with the use of case study method, deals with social skills of boys with atypical autism and their use in practice. The aim is to summarize and formulate available information on social skills of children with Autism Spectrum Disorder who have been diagnosed with atypical autism. The thesis also determines if integrated children with ASD are able to initiate a social contact themselves.
