Význam včasného rozpoznání dyskalkulie
The Importance of Timely Diagnosis of Dyscalculia
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50099Identifikátory
SIS: 93017
Katalog UK: 990013848920106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Počtová, Lenka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku diagnostiky dyskalkulie, jejímž cílem je upozornit na důsledky pozdního diagnostikování dyskalkulie pro dítě a jeho okolí. Práce obsahuje teoretické informace o dyskalkulii a diagnostice a výukových metodách. Součástí práce je pět případů pozdně diagnostikované dyskalkulie, kazuistika, zhodnocení důsledků pozdní diagnostiky pro dítě a jeho okolí. Práce srovnává rozdíly ve vývoji dítěte s včas a pozdě diagnostikovanou dyskalkulií a nastínila možnosti nápravy. V práci je uveden výzkum respondentů o povědomí o pojmu dyskalkulie a dostupností informovaností o něm a zároveň výzkum četnosti pojmu dyskalkulie versus dyslexie v nedostupnějším současném masmédiu. Záměrem práce je upozornění na nedostatečnou informovanost o tématu dyskalkulie jak u pedagogů, tak u nepedagogické veřejnosti, shrnutí důsledků a nastínění možných zdrojů zlepšení.
The bachelor work is focused on diagnosing dyscalculia. Its aim is to highlight the consequences of the late diagnosis of dyscalculia for a child and its relatives. The work includes information about dyscalculia, its diagnosis and teaching methods. The work contains five cases of late diagnosing of dyscalculia, case studies, an evaluation of the consequences of the late diagnosis for the child and its relatives. There is also a comparison of the differences in the development of the child with early and late diagnosed dyscalculia and outlined remedies. The work includes the research about the awareness of dyscalculia and an information availability about it. There is a research of a frequency of the term dyslexia vs. dyscalculia in contemporary mass media too. The aim is to notice the lack of awareness of dyscalculia among teachers and non-teaching public, a summary outlining the implications and potential sources of improvement.