Role of interactive computer word games in English vocabulary acquisition
Role interaktivních počítačových her při osvojování anglické slovní zásoby
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49863Identifikátory
SIS: 104393
Kolekce
- Kvalifikační práce [18847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Červinková Poesová, Kristýna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Informační technologie se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
16. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
učení jazyka za pomoci počítače, učení slovní zásoby, slovní hryKlíčová slova (anglicky)
Computer Assisted Language Learning (CALL), Vocabulary Learning, Word GamesTato bakalářská práce zkoumá možnosti, které nabízí počítačové výukové hry studentům angličtiny jako cizího jazyka v problematice učení slovní zásoby. Vzhledem k tomu, že důraz práce je kladený na praktickou část, skládá se teoretická část z omezeného výběru relevantních teorií a konceptů v oblasti osvojování slovní zásoby a počítačových výukových technologií. Praktická část představuje původní autorsky navrženou a naprogramovanou počítačovou výukovou hru na rozšiřování slovní zásoby a následně prověřuje její funkčnost a nápomocnost prostřednictvím experimentu a dotazníkového šetření mezi středoškolskými studenty angličtiny. Poslední kapitola nabízí analýzu výsledků výzkumu a navrhuje možné vylepšení a rozšíření představené hry do budoucnosti.
This bachelor thesis examines the possibilities that computer assisted language learning (CALL) games might provide to learners of English as a second or foreign language in vocabulary learning. Since the prominent focus is on the practical part, only a limited selection of relevant theories and concepts about vocabulary learning and CALL technologies in general is provided in the theoretical part. The practical part introduces an originally designed and programmed CALL vocabulary game and audits its functionality and helpfulness in vocabulary learning process of high school English as second language students through an experiment and a questionnaire survey. The results are analyzed in the last chapter and improvements and further extensions to the game are proposed.