Devenir bilingue: Processus d'acquisition des langues à des âges différents
How to become bilingual: Process of acquisition of second language at different ages
Stát se bilingvním: Proces osvojení jazyků v různém věku
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49820Identifikátory
SIS: 94816
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jančík, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra francouzského jazyka a literatury
Datum obhajoby
13. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Francouzština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bilingvismus, osvojení řeči, bilingvní výchova, osvojení druhého jazyka, raný simultánní bilingvismus, raný sukcesivní bilingvismus, pozdní bilingvismus, kritické období, přepínání mezi jazykyKlíčová slova (anglicky)
bilingualism, acquisition of speech, bilingual education, acquisition of a second language, precocious simultaneous bilingualism, precocious successive bilingualism, critical period, code switchingNázev bakalářské práce: Stát se bilingvním : Proces osvojení jazyků v různém věku Tato bakalářská práce se zabývá vývojem dvojjazyčnosti. Cílem práce je ukázat, jak se stáváme v případě dvojjazyčného prostředí bilingvními v různém věku a dokázat, že proces osvojení druhého jazyka není stejný v každém věkovém období. Při řešení problematiky tato práce vychází z publikovaných teorií lingvistů a z praktického výzkumu, který je v této práci prezentován ve formě případových studií a analýzy nahrávky jazykového projevu. První kapitola se zabývá definicí bilingvismu, druhá vymezuje typy dvojjazyčnosti. Třetí kapitola se věnuje procesu osvojení jazyků. Jednotlivé části této kapitoly se zabývají podrobně procesem učení se řeči v jednojazyčném prostředí, dále simultnánním osvojením dvou jazyků od narození, procesem osvojení druhého jazyka u dětí, které tento jazyk integrují mezi 3.-6. rokem a nakonec u osob, které se druhý jazyk začaly učit po 6. roce života. Čtvrtá kapitola uvádí jevy spojené s bilingvismem. Poslední kapitola práce představuje případové studie tří typů bilingvismu, které jsme vymezili podle věku v teoretické části. Zpracováváné studie jsou porovnány s teorií prezentovanou v předchozích kapitolách. Klíčová slova : bilingvismus, osvojení řeči, bilingvní výchova, osvojení druhého jazyka, raný...
Title of the thesis: How to become bilingual : Process of acquisition of second language at different ages This bachelor thesis deals with the development of bilingualism. The objective of this work is to show how we become bilingual at different ages and prove that the process of learning a second language is not the same at every age of life. The work builds the solution on the theories of linguists and on the practical research which is presented in the form of the case studies and analysis of language speech. The first chapter of the work is focused on the definition of bilingualism and the second one is about the types of this phenomenon. The third chapter presents the process of language acquisition. Individual parts of this chapter deal with the process of language acquisition of the mother tongue by monolingual children, further the simultaneous acquisition of two languages from birth, the process of acquisition by the children who integrate a second language between 3 - 6 years and finally the acquisition of a second language by the persons after 6 years. The fourth chapter is dedicated to the phenomena which are associated with the bilingualism. The last one presents the case studies of three types of bilingualism which are defined by age in the theoretical part. The studies are compared...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Aktuální otázky bilingvního vzdělávání v České republice a ve Velké Británii
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKsandrová, Daniela (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 16. 6. 2014Cílem mé bakalářské práce bylo srovnání bilingvního vzdělávání v České republice a Velké Británii se zaměřením na Wales a Anglii. Aby mohlo být toto srovnání provedeno, bylo nutné se zaměřit nejprve na historii a současné ... -
Effect of time of exposure to L2 on the comprehension of relative clauses in primary school children
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBrabcová, Alžběta (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 10. 9. 2018Tato práce zkoumá vliv doby působení druhého jazyka na schopnost porozumět danému jazyku a na vývoj syntakticko-morfologických kompetencí u bilingvních jedinců. 45 bilingvních žáků základních škol bylo testováno na úloze ... -
Bilingual Family
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKliková, Aneta (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2012)Datum obhajoby: 1. 6. 2012