Utilizing HLA for agent based development platforms
Utilizing HLA for agent based development platforms
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49592Identifikátory
SIS: 90664
Kolekce
- Kvalifikační práce [10691]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bednárek, David
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
middleware, artificial intelligence, high level architecture, simulations, prototyping toolsKlíčová slova (anglicky)
middleware, artificial intelligence, high level architecture, simulations, prototyping toolsHigh Level Architecture (HLA) poskytuje univerzální řešení pro propojení více simulačních prostředí a aplikací, vytvářejíc složitějčí simulační system. Základní myšlenka HLA je kontrolovaná a směrovaná výměna objektů a událostí (prostřednictvím RunTime Interface - RTI) sdílených jednotlivými účastníky systému (např. simulacemi). Vzniká tak distribuované datové prostředí. Cílem práce je zkoumat využitelnost HLA pro vývojové platformy pro virtuální agenty (např. Pogamut). Dalším cílem práce je poskytnout jednoduchý a transparentní přístup k HLA pro aplikace, které neimplementují HLA. Součástí práce je popis architektury a popis prototypové testovací implementace, která integruje HLA do dvou různých uzavřených herních enignů poskytujíc jim tak schopnost komunikovat s jednoduchou klientskou aplikací užívajíc rozumnou podmnožinu HLA standard. Součástí práce jsou měření výkonu naší implementace
The High Level Architecture (HLA) provides a universal solution for interconnecting various simulation environments and applications thus creating a more complex simulation entity. The idea is built upon controlled and directed data exchanges of objects and events (via the RunTime Interface - RTI) shared by participants (i.e. simulations) thus creating a distributed data environment. The aim of this thesis is to investigate usability of HLA for agent based development platforms (e.g. Pogamut) as well as providing transparent and simple to use access to HLA for HLA unaware applications. The thesis describes architecture and provides a prototype proof-of-concept implementation, which integrates HLA with two different (closed source) game engines providing them the ability to communicate to a simple client application according to a reasonable subset of the HLA standard. The thesis also provides performance measurements of prototype implementation.