Objekt v krajině
Object in landscape
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49345Identifiers
Study Information System: 118354
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Consultant
Špirk, Ivan
Referee
Hůla, Zdenek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teaching Degree in Art for Lower and Higher Secondary Schools and Art Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
objekt, krajina, výtvarná výchova, uměníKeywords (English)
object, landscape, art education, artDiplomová práce Objekt v krajině se zabývá krajinou, životním prostředím člověka, architekturou a uměním. Zamýšlí se nad východisky vzniku současné urbanizované krajiny, nad vztahy mezi člověkem a krajinou, nad působením architektury a umění v širších kontextech prostředí. Zkoumá také proměny entit krajiny a města v době digitálních technologií. V teoretické, praktické i didaktické rovině jsem řešil vztahy mezi architekturou, uměním, krajinou a člověkem v širších souvislostech. V teoretické části jsem zkoumal prostorové vztahy v krajině a jejich proměny. Ve výtvarné práci jsem specificky reflektoval místní prostředí, v didaktické jsem se zaměřil na převedení problematiky do podnětných didaktických úloh. Podle mého subjektivního názoru je nejhodnotnější výtvarná část, kde se mi podařilo maximálně naplnit má očekávání a cíle.
Master thesis Object in the landscape is concerned with the landscape, people's environment, architecture and art. It deals with bases of contemporary urbanized landscape, relationship between man and nature, effect of architecture and art in the wider contexts. It also explores transformation of the entities of the landscape at the time of digital technology. In theoretical, practical and educational level, I deal with relationships among architecture, art, landscape and man in a wider context. In the theoretical part, I examined the spatial relationships in landscape and their transformations. I reflected local environment in practical work and I focused on transferring the issue to stimulating teaching jobs in educational work. In my opinion, the most valuable part is art work, where I managed to meet my expectations and goals.