Objekt v krajině
Object in landscape
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49345Identifikátory
SIS: 118354
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Špirk, Ivan
Oponent práce
Hůla, Zdenek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
16. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
objekt, krajina, výtvarná výchova, uměníKlíčová slova (anglicky)
object, landscape, art education, artDiplomová práce Objekt v krajině se zabývá krajinou, životním prostředím člověka, architekturou a uměním. Zamýšlí se nad východisky vzniku současné urbanizované krajiny, nad vztahy mezi člověkem a krajinou, nad působením architektury a umění v širších kontextech prostředí. Zkoumá také proměny entit krajiny a města v době digitálních technologií. V teoretické, praktické i didaktické rovině jsem řešil vztahy mezi architekturou, uměním, krajinou a člověkem v širších souvislostech. V teoretické části jsem zkoumal prostorové vztahy v krajině a jejich proměny. Ve výtvarné práci jsem specificky reflektoval místní prostředí, v didaktické jsem se zaměřil na převedení problematiky do podnětných didaktických úloh. Podle mého subjektivního názoru je nejhodnotnější výtvarná část, kde se mi podařilo maximálně naplnit má očekávání a cíle.
Master thesis Object in the landscape is concerned with the landscape, people's environment, architecture and art. It deals with bases of contemporary urbanized landscape, relationship between man and nature, effect of architecture and art in the wider contexts. It also explores transformation of the entities of the landscape at the time of digital technology. In theoretical, practical and educational level, I deal with relationships among architecture, art, landscape and man in a wider context. In the theoretical part, I examined the spatial relationships in landscape and their transformations. I reflected local environment in practical work and I focused on transferring the issue to stimulating teaching jobs in educational work. In my opinion, the most valuable part is art work, where I managed to meet my expectations and goals.