Problémové děti v mateřské škole z pohledu učitele
Problematic children in nursery school from perspective of the teacher
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49341Identifiers
Study Information System: 81540
Collections
- Kvalifikační práce [18712]
Author
Advisor
Referee
Valentová, Lidmila
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy of Pre-School Age
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 1. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
dítě, dítě s problémem, rodina, mateřská škola, prevence, pedagogická diagnostika, intervenceKeywords (English)
child, problematic child, family, nursery school, prevention, pedagogical diagnose, feedbackTeoretická část se zabývá typologií některých problémových oblastí u dětí předškolního věku, faktory které ovlivňují jeho osobnost, důležitostí prevence, diagnostiky a nápravy. Praktická část je zaměřena na výzkum vedoucí k analýze nejčastějších problémů a jejich příčin z hlediska učitelek mateřských škol a má za cíl zjistit, jaké osvědčené metody v oblasti prevence, diagnostiky a nápravy pedagogové používají. Klíčová slova dítě, dítě s problémem, rodina, mateřská škola, prevence, pedagogická diagnostika, intervence Theoretical part of my study is aimed to recognize all types of problems of preschool aged children. I have tried to describe areas which might have a possible impact to child's personality regarding the prevention, evaluation and rehabilitation. Practical part of my study explores the most common problems caused by nursery teachers and tries to avoid them in the future by use of proper corrective teaching methods. Key words child, problematic child, family, nursery school, prevention, pedagogical diagnose, feedback
Teoretická část se zabývá typologií některých problémových oblastí u dětí předškolního věku, faktory které ovlivňují jeho osobnost, důležitostí prevence, diagnostiky a nápravy. Praktická část je zaměřena na výzkum vedoucí k analýze nejčastějších problémů a jejich příčin z hlediska učitelek mateřských škol a má za cíl zjistit, jaké osvědčené metody v oblasti prevence, diagnostiky a nápravy pedagogové používají. Klíčová slova dítě, dítě s problémem, rodina, mateřská škola, prevence, pedagogická diagnostika, intervence Theoretical part of my study is aimed to recognize all types of problems of preschool aged children. I have tried to describe areas which might have a possible impact to child's personality regarding the prevention, evaluation and rehabilitation. Practical part of my study explores the most common problems caused by nursery teachers and tries to avoid them in the future by use of proper corrective teaching methods. Key words child, problematic child, family, nursery school, prevention, pedagogical diagnose, feedback