Frauenfiguren bei Arthur Schnitzler. Vergleich, Analyse und Interpretation ausgewählter Texte.
Female Characters in Arthur Schnitzler's Works. Comparative Description, Analysis and Interpretation of Selected Texts.
Ženské postavy u Arthura Schnitzlera. Srovnávací popis, analýza a interpretace vybraných textů.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49219Identifikátory
SIS: 102481
Katalog UK: 990013908050106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23981]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrdík, Milan
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Němčina
Katedra / ústav / klinika
Ústav germánských studií
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Němčina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Arthur Schnitzler, fin de siècle, vídeňská společnost, buržoazie, ženské postavy, typy žen, emancipace, souboj pohlaví, typizaceKlíčová slova (anglicky)
Arthur Schnitzler, Fin de siècle, Viennesse society, bourgeoisie, female characters, female types, emancipation, battle of sexes, typificationNásledující práce se zabývá problematikou ztvárnění ženských postav v díle Arthura Schnitzlera. Východiskem interpretace je základní rozdělení literárních figur přelomu století na femme fatale, femme fragile a femme enfant. Na základě rozboru sedmi vybraných děl (Märchen, Liebelei, Reigen, Frau Berta Garlan, Fräulein Else, Traumnovelle, Therese. Chronik eines Frauenlebens) diskutuje ukotvení ženských charakterů v rámci narativní struktury. V závěru komentuje otázku typizace těchto figur a Schnitzlerovu tendenci zařazovat je do určených skupin.
The following text deals with the problem of the representation of female characters in Arthur Schnitzlerʼs work. The initial point of the interpretation is the basic division of the literary types of the turn of the century into femme fatale, femme fragile and femme enfant. Based on the analysis of seven selected works (Märchen, Liebelei, Reigen, Frau Berta Garlan, Fräulein Else, Traumnovelle, Therese. Chronik eines Frauenlebens) it discusses their position in the narrative structure. In the end, it comments the question of the typification of these figures and Schnitzlerʼs tendency to relate them to concrete groups.