Problematika výchovného procesu traumatizovaných dětí v systému SOS dětských vesniček
The issue of the educational process of traumatized children in the SOS system children's Villages
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/49036Identifikátory
SIS: 112049
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schõnfelderová, Marie
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
22. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Formy náhradní péče, ústavní výchova, dětský domov, náhradní rodinná péče, pěstounskápéče, SOS dětská vesnička, komplexní vývojové trauma, týrání, zanedbávání, zneužívání, deprivace, dítě a jeho potřeby, výchovný stylKlíčová slova (anglicky)
Forms of alternative care, institutional care, children's home, substitute family care, foster care, SOS Children's Village, a complex developmental trauma, abuse, deprivation, and child needs, parenting styleKlíčová slova Formy náhradní péče, ústavní výchova, dětský domov, náhradní rodinná péče, pěstounská péče, SOS dětská vesnička, komplexní vývojové trauma, týrání, zanedbávání, zneužívání, deprivace, dítě a jeho potřeby, výchovný styl. Resumé Diplomová práce se zabývá charakteristikou komplexního vývojového traumatu jako jednou z příčin umisťování dětí do náhradní péče. V diplomové práci je popsán systém náhradní péče v České republice a specifika výchovného prostředí a výchovného procesu v SOS dětských vesničkách. Součástí je srovnání některých faktorů výchovných podmínek dětského domova a SOS dětské vesničky. Popisné studie jsou konkrétními příběhy dětí, které prošly systémem náhradní péče.
Key words Forms of alternative care, institutional care, children's home, substitute family care, foster care, SOS Children's Village, a complex developmental trauma, abuse, deprivation, and child needs, parenting style. Summary This diploma work deals with the characterization of complex development trauma as the cause of placing children in foster care. The diploma work describes the foster care system in the Czech Republic and the specifics educational environment and educational process in the SOS Children's Villages. Includes a comparison of some factors and circumstances of educational conditions children's home and SOS Children's Village. Descriptive studies are concrete stories of children who passed the foster care system. 2