Headhunting: etnografie utváření osoby jako zboží
Headhunting: etnography of construction of person as a commodity
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48831Identifikátory
SIS: 81453
Katalog UK: 990013846120106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [6994]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Abu Ghosh, Yasar
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Obecná antropologie - integrální studium člověka
Katedra / ústav / klinika
Katedra obecné antropologie
Datum obhajoby
7. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
etnografie, personální poradenství, headhunting, ekonomická antropologie, ekonomizace, komodifikace, strukturální mezeryKlíčová slova (anglicky)
ethnography, human resources consulting, headhunting, economic anthropology, economization, commodification, structural holesPomahač, Matěj. 2011. Headhunting: etnografie utváření osoby jako zboží. Nepublikovaná diplomová práce. Praha: FHS UK. Klíčová slova etnografie; personální poradenství; headhunting; ekonomická antropologie; ekonomizace; komodifikace; strukturální mezery Abstrakt Tato práce je založena na déle než rok trvajícím výzkumu, který probíhal v soukromé personálně poradenské společnosti zaměřené na vyhledávání vysoce kvalifikovaných pracovníků (tzv. headhunting). Výzkum se opíral především o skutečnost, že autor práce ve sledovaném terénu jako personální poradce aktivně působil. Tato perspektiva umožnila zaměřit se z pohledu headhuntera na popis a vnímání každodenních činností probíhajících ve firmě ve vztahu k jejím klientům a kandidátům. Data nashromážděná zúčastněným pozorováním byla analyzována částečně s pomocí analytických nástrojů teorie strukturálních mezer Ronalda S. Burta, především ale s využitím poznatků a postupů studia ekonomizace a marketizace Michela Callona. Analýza odkrývá ekonomické a politické faktory vymezující pole headhunterských praktik a postupy, kterými se personální poradci vyrovnávají se svou pozicí zprostředkovatele mezi klienty a kandidáty. Studie se také zaměřuje na postupy a technologie, jejichž prostřednictvím se headhunteři podílejí na ekonomizaci a komodifikaci kvalifikovaných...
Pomahač, Matěj. 2011. Headhunting: etnografie utváření osoby jako zboží. Nepublikovaná diplomová práce. Praha: FHS UK. Key Words ethnography; human resources consulting; headhunting; economic anthropology; economization; commodification; structural holes Summary This thesis is based on more than a year-long research which took place in a private human resources consulting company focused on the search for highly skilled workers (known as headhunting). The research focus was based primarily on the fact, that the author worked in the reference field as human resources consultant. This perspective enabled to focus on description and perception of everyday activities ongoing in the company in relation to its clients and candidates, from the headhunter's point of view. The data collected during the course of participant observation have been analysing with the use of Michel Callon's studies of economization and commodification in major part, and through the Ronald S. Burt's theory of structural holes in minor part. The analysis reveals the economic and political factors determining the field of headhunting practices and procedures, which headhunters use in order to face up their position of intermediary party between clients and candidates. The study also focuses on processes and technologies, by means of the...