Propojení osobnostní a sociální s multikulturní výchovou při realizaci projektu se zaměřením na Romy
Combining moral, character and social education with multicultural education in a realization of a project focusing on Romany people
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48573Identifikátory
SIS: 81347
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Daniela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, průřezová témata, Multikulturní výchova, Osobnostní a sociální výchova, kulturně-standardní přístup, transkulturní přístup, osobnost učitele, postojeKlíčová slova (anglicky)
Framework Educational Programme for Elementary Education, Cross-curricular subjects, Multicultural education, Moral, Character and Social Education, culturally standard approach, transcultural approach, the personality of a teacher, attitudesResumé Diplomová práce se zabývá problematikou průřezových témat se zaměřením na Multikulturní a Osobnostní a sociální výchovu a jejich vymezením v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. Je zde navrženo jejich propojení v praxi při realizaci konkrétního projektu s tématem Romové. Tato práce vychází z přesvědčení o důležitosti transkulturního přístupu k multikulturní výchově. Zabývá se také osobností učitele ve vztahu ke zmíněným průřezovým tématům. Hlavním cílem práce je samotná realizace projektu, který byl navržen již v mé bakalářské práci, na dvou vybraných školách. Pro jeho využití v praxi však muselo dojít k jeho značné úpravě, především ke zkrácení z důvodu velké časové náročnosti. Hodnocení projektu a pasportizace daných škol je také součástí praktické části této diplomové práce.
This thesis deals with the problems concerning cross-curricular subjects, in particular focusing on Multicultural Education and Moral, Character and Social Education, their defining in the Framework Education Programme for Elementary Education. Furthermore, it outlines the possibility of their interconnection in a concrete project with the topic of Romany. This thesis is based on the conviction of the importance of the transcultural approach to the Multicultural education in practise. It also deals with the character of a teacher mainly in the relation to the above mentioned cross-curricular subjects. The main objective of this thesis is the actual realisation of the project in two selected schools. The project has already been put forward in my bachelor thesis. I committed myself there to the realisation of the project in practise and for that purpose the project itself had to be adjusted, namely shortened due to its time demandingness. The actual evaluation of the project is also a part of the practical section of this thesis.