Dětské hry a hračky jako pomůcky ve výuce chemie
Games and Toys as Chemistry Teaching Aids
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48556Identifikátory
SIS: 66231
Katalog UK: 990013948580106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19358]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Liška, František
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologie - Učitelství pro 2. stupeň základní školy - chemie
Katedra / ústav / klinika
Katedra chemie a didaktiky chemie
Datum obhajoby
20. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hra, hračka, chemie, výuková metodaKlíčová slova (anglicky)
Game, Toy, Chemistry, Teaching methodDiplomová práce je věnována studiu jedné z aktivizačních metod - hře. Při hře se žáci aktivně zapojují, jsou motivováni, jsou kreativní. Hlavním cílem práce je prozkoumání výhod, které přináší zavedení herních aktivit do výuky chemie, dále celková problematika herních činností, podmínky pro tyto činnosti ve výuce chemie a návrhy k jejich realizaci ve výuce. Součástí práce je soubor 11 konkrétních her a hraček, které jsou zpracovány pro výuku chemie na 2. stupni základních škol, středních a výjimečně vysokých škol. Tento soubor obsahuje pravidla, metodické pokyny, časovou dotaci a vše potřebné pro zařazení her do vyučování. V praktické části také nalezneme seznam mnoha již publikovaných i nepublikovaných her a hraček, které mohou sloužit jako inspirace pro učitele chemie. Šetření provedená na dvou základních školách potvrdila domněnku, že studijní výsledky dosažené pomocí herních aktivit, jsou uspokojivější než výsledky, při níž herní činnosti použity nebyly.
The thesis is devoted to the study of one of the methods of activation - the game. During the game, the students are involved actively, they are motivated and creative. The main aim is to explore the advantages of the introduction of gaming activities in the teaching of chemistry, as well as the overall topic of gaming activities, the conditions for these activities in chemistry teaching and suggestions for their implementation in education. The part of the thesis is complex of 11 precific games and toys, which are prepared for teaching chemistry at the primary and high schools and universities uncommonly. This file contains the rules, methodological instructions, time allocation, and everything needed for the teaching of games. The practical part will also find a list of many previously published and unpublished games and toys, which can serve as inspiration for teachers of chemistry. Making an inquiry carried out in two elementary schools to confirm the presumption that the study results achieved through gaming activities, are more satisfactory than the results, in which gaming activities were not used.