Stopy času (proměny umělých struktur jako inspirace k výtvarné tvorbě)
Traces of time (changes of artifical textures as an inspiration for creative work)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48537Identifikátory
SIS: 95767
Kolekce
- Kvalifikační práce [19194]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šamšula, Pavel
Hůla, Zdenek
Oponent práce
Bláha, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy, střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
12. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Struktura, hmota, informel, existencialismus, čas, proměna, stopy, krása, ošklivost, imaginaceKlíčová slova (anglicky)
Texture, matter, art informel, existentialism, time, change, traces, beauty, ugliness, imaginationJANA BLAHNÍKOVÁ Klíčová slova: struktura, hmota, informel, existencialismus, čas, proměna, stopy, krása, ošklivost, imaginace Abstrakt: Diplomová práce zpracovává téma proměn umělých struktur jako inspiraci k výtvarné tvorbě. Umělými strukturami jsou myšleny nátěry a vrstvy předmětů, které jsou poznamenány časem. Část práce stručně pojednává o základních kategoriích estetiky se zaměřením na proměnu struktur. Práce mapuje českou i světovou výtvarnou scénu 50. a 60. let 20. století a přibližuje stěžejní autory té doby, kteří se k tématu vztahují. Teoretická východiska souvisejí s uvedenými umělci a výtvarnými směry, což je propojeno v didaktické části, jejíž část jsem zrealizovala a popsala v reflexi.
JANA BLAHNÍKOVÁ Keywords: texture, matter, art informel, existentialism, time, change, traces, beauty, ugliness, imagination Abstract: The Master Thesis concerns itself with changes of artificial textures as an inspiration for creative work. By artificial textures are meant paints and layers on objects, on which time has left its mark. A part of the Thesis deals briefly with the basic categories of aesthetics with special regard to texture change. The Thesis maps out the Czech and the world art scene of the 1950s and 1960s and focuses on the main artists of that period, whose work relates to the subject. The theoretical base is linked with the artists and art schools of thought, which is presented in the didactic section a part of which I used in my practical work and described in the reflection.