Inženýrskogeologické poměry mostu přes Vltavu na stavbě 519 silničního okruhu kolem Prahy
Engineering geology conditions of a motorway bridge over Vltava river in Prague
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48401Identifiers
Study Information System: 99675
Collections
- Kvalifikační práce [19121]
Author
Advisor
Referee
Havelka, Jaroslav
Faculty / Institute
Faculty of Science
Discipline
Applied Geology
Department
Institute of Hydrogeology, Engineering Geology and Applied Geophysics
Date of defense
21. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
proterozoikum, inženýrskogeologické poměry, stabilita skalní stěny, Hoek and Brown, SMR, Marklandův testKeywords (English)
proterozoicum, engineering-geological conditions, stability of rockslope, Hoek and Brown, SMR, Markland testTato diplomová práce se zabývá zhodnocením inženýrskogeologických poměrů mostu na stavbě č. 519 silničního okruhu kolem Prahy včetně vyšetření stability skalních svahů v místě předpokládané výstavby. Jedná se o přemostění hlubokého erozního údolí Vltavy, na jehož svazích vystupují na povrch horniny svrchnoproterozoického stáří. Na lokalitě byly zhodnoceny pomocí rešerše archivních podkladů, vlastní rekognoskace a laboratorních zkoušek, geologické, hydrogeologické a inženýrskogeologické poměry, které jsou přehledně uvedeny v inženýrskogeologické mapě v měřítku 1:2000 a řezu 1:500. Jako podklad pro vyhodnocení stability skalních svahů sloužila podrobná dokumentace skalních výchozů. Samotné vyšetření stability proběhlo pomocí klasifikace Slope Mass Ratting a Marklandova testu pro stereografickou projekci. Na výstupech práce je souhrnně popsán horninový masiv včetně mapy stability skalních svahů v měřítku 1:500 a popsány základové poměry uvažovaného mostu.
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením inženýrskogeologických poměrů mostu na stavbě č. 519 silničního okruhu kolem Prahy včetně vyšetření stability skalních svahů v místě předpokládané výstavby. Jedná se o přemostění hlubokého erozního údolí Vltavy, na jehož svazích vystupují na povrch horniny svrchnoproterozoického stáří. Na lokalitě byly zhodnoceny pomocí rešerše archivních podkladů, vlastní rekognoskace a laboratorních zkoušek, geologické, hydrogeologické a inženýrskogeologické poměry, které jsou přehledně uvedeny v inženýrskogeologické mapě v měřítku 1:2000 a řezu 1:500. Jako podklad pro vyhodnocení stability skalních svahů sloužila podrobná dokumentace skalních výchozů. Samotné vyšetření stability proběhlo pomocí klasifikace Slope Mass Ratting a Marklandova testu pro stereografickou projekci. Na výstupech práce je souhrnně popsán horninový masiv včetně mapy stability skalních svahů v měřítku 1:500 a popsány základové poměry uvažovaného mostu.