Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru
Character of Luboš Fišer's Work and Style of Composing, Taking into Account the Nature of Solo Piano Pieces
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48351Identifikátory
SIS: 111070
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichá, Libuše
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - hra na nástroj
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
20. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Luboš Fišer, kompoziční styl, skladby pro sólový klavírKlíčová slova (anglicky)
Lubos Fiser, style of composing, solo piano piecesTitul: Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru. Abstrakt: Práce "Charakteristika tvorby a kompozičního stylu Luboše Fišera, s přihlédnutím ke klavírním skladbám sólového charakteru" se zaměřuje na veškerou tvorbu tohoto skladatele. První část Fišerovy tvorby spadá do oblasti kompozic artificiálního charakteru a druhá část se orientuje na filmovou, potažmo scénickou hudbu. Hlavním účelem práce je aktualizovat a osvětlit náhled na Fišerovo kompletní dílo a jeho kompoziční styl v rámci jeho typologického zařazení a osobitého vývoje během jednotlivých tvůrčích etap. Zřetel bude brán také na tvorbu sólových klavírních skladeb, jež znázorňují a podtrhují specifické znaky tvůrčího Fišerova vývoje. Charakteristika těchto skladeb se bude vázat na jejich strukturu v rámci formy a tektoniky, s přihlédnutím k nástrojové stylizaci a s ní související interpretační problematikou.
Title : The character of Lubos Fiser's work and his style of composing, taking into account the nature of solo piano pieces. Abstract : This paper "The character of Lubos Fiser's work and his style of composing, taking into account the nature of solo piano pieces", is focused on all of his pieces. The first part of Fiser's work falls within the artificial character and the second part focuses on the film, hence the incidental music. The main purpose of this thesis is to update and clarify Fiser's review of his complete achievements and composition style into the typological classification and the individual development throughout various creative stages. Consideration will be also given to the creation of solo piano pieces that illustrate and highlight specific features of Fiser's creative development. Characteristics of these pieces will be linked to their structure in the form and tectonics, with regard to the styling tools and related interpretive issues.