Využití názornosti ve výuce ruštiny
Use of illustration in Russian language teaching
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48335Identifiers
Study Information System: 77352
Collections
- Kvalifikační práce [18094]
Author
Advisor
Referee
Rozboudová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German - Russian Language
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebniceKeywords (English)
Illustration, principle of clarity, visual teaching, teaching method, motivation, interactive teaching, interactive board, interactive textbookNÁZEV: Využití názornosti ve výuce ruštiny. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je názornost, využití principu názornosti ve výuce cizích jazyků a analýza interaktivní učebnice ruštiny Raduga po-novomu 1 v porovnání s její tištěnou podobou. Základ práce tvoří sledování vývoje pojetí názornosti, používání názorných pomůcek a různých vyučovacích metod od J. A. Komenského po současnost, kdy máme k dispozici moderní didaktickou techniku, která umožňuje uplatnění principu názornosti ve všech jeho podobách. Výzkumné šetření dotazníkovou formou má za cíl zjistit míru oblíbenosti moderní didaktické techniky pro názorné vyučování. KLÍČOVÁ SLOVA: Názornost, princip názornosti, názorné vyučování, vyučovací metoda, motivace, interaktivní výuka, interaktivní tabule, interaktivní učebnice.
TITLE: Use of illustration in Russian language teaching. ABSTRACT: The aim of the thesis is the illustration, using the principle of clarity in the teaching of foreign languages and an analysis of interactive textbook for Russian Raduga po-novomu 1 in comparison with its printed form. The basis of the work creates the monitoring of progress of the concept of clarity, the using of visual aids and different teaching methods from J. A. Comenius to the present, when we have a modern education technique at the disposal, which allows the application of the principle of illustration in all its forms. The survey questionnaire form is designed to measure the level of popularity of modern teaching techniques for visual teaching. KEYWORDS: Illustration, principle of clarity, visual teaching, teaching method, motivation, interactive teaching, interactive board, interactive textbook.