Právní úprava rozhlasového a televizního vysílání v České republice
Legal Regulation of the Radio and Television Broadcast in the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48265Identifikátory
SIS: 93701
Katalog UK: 990014283460106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [18442]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šmíd, Milan
Oponent práce
Šmíd, Milan
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
30. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Právo, právní regulace, rozhlas, televize, Český rozhlas, Česká televize, rozhlasové vysílání, televizní vysílání, audiovizuální a mediální služby na vyžádáníKlíčová slova (anglicky)
Law, radio, legal regulation, television, Czech Radio, Czech Television, radio broadcasting, television broadcasting, audiovisual and media services on requestPráce Právní úprava rozhlasového a televizního vysílání v České republice se zabývá rozborem a popisem relevantních právních předpisů z oblasti rozhlasového a televizního vysílání v ČR, s bližším rozpracováním jednotlivých hlavních právních institutů a subjektů. Po teoretickoprávním uvedení problematiky práce se krátce věnuje právnímu systému České republiky a následně též Evropské unie. Jádro práce tvoří ústřední tématika, tedy právní úprava rozhlasového a televizního vysílání v ČR. Úvod této části je věnován krátkému historickému resumé. Po něm již následují kapitoly, popisující konkrétní právní předpisy. Samostatné kapitoly jsou zde věnovány Zákonu o provozování rozhlasového a televizního vysílání, Zákonu o České televizi, Kodexu České televize, Zákonu o Českém rozhlasu, Kodexu Českého rozhlasu a Zákonu o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Ve své závěrečné části se práce věnuje také některým vzdáleněji souvisejícím právním předpisům a jejich ustanovením. Jednotlivé kapitoly zde popisují relevantní právní instituty Zákona o regulaci reklamy, Etického kodexu Rady pro reklamu, Zákona o ochraně spotřebitele, Obchodního zákoníku a Občanského zákoníku.
The thesis Legal Regulation of the Radio and Television Broadcast in the Czech Republic deals with an analysis and description of relevant legal regulations applicable in the area of broadcasting and television in the Czech Republic and with a closer insight in the main legal institutes and entities. A theoretically-juridical opening is followed by an introduction of the Czech Republic and European Union legal systems. The core of the thesis is the main topic, which is the legal regulation of the radio and television broadcasting in the Czech Republic. This part is opened by a short historical abstract followed by chapters dedicated to particular legal regulations. The Broadcasting Act, the Act on Czech Television, the Czech Television Code, the Act on Czech Radio, the Czech Radio Code and the Act on Audio Visual Media Services upon Request are described in individual chapters. The closing part is dedicated to some of the legal regulations and their provisions that are more remotely related to the subject. Individual chapters describe relevant legal institutes of the Act on Advertising Regulation, the Advertising Council Code of Ethics, the Consumer Protection Act, the Commercial Code and the Civil Code.