Zobrazit minimální záznam

Building of Arithmetical Triads in Two Mathematical-didactical Environments: Neighbours and Coloured Triples
dc.contributor.advisorJirotková, Darina
dc.creatorOtradovcová, Dana
dc.date.accessioned2017-05-08T08:31:15Z
dc.date.available2017-05-08T08:31:15Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/48263
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje budování matematického schématu aditivní triády u žáků 1. stupně ZŠ pomocí dvou matematicko-didaktických prostředí "Sousedé" a "Barevné trojice", která se vyskytují v učebnicích matematiky, jež vytvářejí prof. RNDr. Milan Hejný, CSc., RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. a jejich kolegové a vydává je nakladatelství Fraus. V textu se budu věnovat teoretickým poznatkům z dané oblasti matematiky a důvodům pro vznik nové koncepce vyučování matematiky po reformě českého školství. Žákům budou předkládány k řešení matematické úlohy z výše jmenovaných dvou prostředí. Žáci se budou s podobnými úlohami setkávat poprvé. Bude pozorováno, jak si s danými úlohami poradí a zda budou schopni proniknout hlouběji do problému úloh a vymyslet zadání k úlohám či vytvořit vlastní úlohy. Dále se pak tato práce bude zabývat způsoby řešení podobných úloh studenty pedagogické fakulty UK a jejich poznámkami, které vzniknou při procesu řešení.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis attends to the mathematical charts constructing of additive triad of pupils on 1st grade of the primary school by means of two mathematical - didactic settings "The Neighbours" and "The Coloured Trio". They occure in mathematical textbooks created by prof. RNDr. Milan Hejný, CSc., RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. and their colleagues and which are published by Fraus. In my thesis I shall attend to the theoretical pieces of knowledge in the given mathematical area as well as to the reasons for the creation of the new mathematical teaching concept after the czech educational reform. Mathematical tasks from the two appointed settings will be handed in to the pupils to be solved. The pupils will encounter such tasks for the first time. It shall be observed how they are able to cope with the given tasks and if they will be able to infiltrate the problem of the tasks or to invent their own tasks. Further on the thesis shall attend to the means of solutions of similar tasks by the students of The Pedagogical Faculty of the Univerzita Karlova and to the analysis of their comments on the tasks.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectaditivní triádacs_CZ
dc.subjectsoučetcs_CZ
dc.subjectrozdílcs_CZ
dc.subject"Sousedé"cs_CZ
dc.subject"Barevné trojice"cs_CZ
dc.subjectnakladatelství Frauscs_CZ
dc.subjectadditive triaden_US
dc.subjectsummationen_US
dc.subjectdiferenceen_US
dc.subject"The Neighbours"en_US
dc.subject"The Coloured Trio"en_US
dc.subjectpublishing house Frausen_US
dc.titleBudování aritmetické triády ve dvou matematicko-didaktických prostředích: "Sousedé" a "Barevné trojice"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-01-10
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId97661
dc.title.translatedBuilding of Arithmetical Triads in Two Mathematical-didactical Environments: Neighbours and Coloured Triplesen_US
dc.contributor.refereeKloboučková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001425948
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje budování matematického schématu aditivní triády u žáků 1. stupně ZŠ pomocí dvou matematicko-didaktických prostředí "Sousedé" a "Barevné trojice", která se vyskytují v učebnicích matematiky, jež vytvářejí prof. RNDr. Milan Hejný, CSc., RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. a jejich kolegové a vydává je nakladatelství Fraus. V textu se budu věnovat teoretickým poznatkům z dané oblasti matematiky a důvodům pro vznik nové koncepce vyučování matematiky po reformě českého školství. Žákům budou předkládány k řešení matematické úlohy z výše jmenovaných dvou prostředí. Žáci se budou s podobnými úlohami setkávat poprvé. Bude pozorováno, jak si s danými úlohami poradí a zda budou schopni proniknout hlouběji do problému úloh a vymyslet zadání k úlohám či vytvořit vlastní úlohy. Dále se pak tato práce bude zabývat způsoby řešení podobných úloh studenty pedagogické fakulty UK a jejich poznámkami, které vzniknou při procesu řešení.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis attends to the mathematical charts constructing of additive triad of pupils on 1st grade of the primary school by means of two mathematical - didactic settings "The Neighbours" and "The Coloured Trio". They occure in mathematical textbooks created by prof. RNDr. Milan Hejný, CSc., RNDr. Darina Jirotková, Ph.D., PhDr. Jana Slezáková, Ph.D. and their colleagues and which are published by Fraus. In my thesis I shall attend to the theoretical pieces of knowledge in the given mathematical area as well as to the reasons for the creation of the new mathematical teaching concept after the czech educational reform. Mathematical tasks from the two appointed settings will be handed in to the pupils to be solved. The pupils will encounter such tasks for the first time. It shall be observed how they are able to cope with the given tasks and if they will be able to infiltrate the problem of the tasks or to invent their own tasks. Further on the thesis shall attend to the means of solutions of similar tasks by the students of The Pedagogical Faculty of the Univerzita Karlova and to the analysis of their comments on the tasks.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014259480106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV