Předvolební strategie malých politických stran: Případová studie TOP 09, Věcí veřejných a Strany práv občanů - Zemanovci pro volby do PS PČR 2010
Election Strategy of Small Political Parties: Case Study on TOP 09, Public Affairs Party and Party of Civic Rights - Zemanovci before Czech Parliamentary Elections 2010
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48123Identifikátory
SIS: 92581
Katalog UK: 990014306840106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19192]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lebeda, Tomáš
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Politologie
Katedra / ústav / klinika
Katedra politologie
Datum obhajoby
2. 2. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Volby do Poslanecké sněmovny 2010, malá politická strana, TOP 09, Věci veřejné, Strana práv občanů - Zemanovci, předvolební strategie, volební kampaň, politický marketing, postavení strany na trhuKlíčová slova (anglicky)
Czech Parliamentary elections 2010, small political party, TOP 09, Public Affairs Party, Party of Civic Rights - Zemanovci, election strategy, election campaign, political marketing, party positioningDiplomová práce Předvolební strategie malých politických stran: Případová studie TOP 09, Věcí veřejných a Strany práv občanů - Zemanovci pro volby do PS PČR 2010 hodnotí volební kampaň zmíněných politických subjektů, jejich personální, komunikační a finanční strategii a strategii mezistranických vztahů. Autorka textu vychází z předpokladu, že malé politické strany, jimiž všechny zkoumané subjekty v době provádění výzkumu byly, vedou předvolební kampaň podobným stylem - vyhýbají se negativní kampani, v jejich čele stojí výrazná a společensky známá osobnost, která má potenciál přilákat pozornost a zájem nejen voličů, ale i médií, ke své propagaci využívají velké množství podporovatelů, kteří se stranou sympatizují. Teoretická koncepce odborného textu je založena na podobnosti politického a ekonomického pojetí marketingu, proto autorka řadí malé strany mezi mikrosegmentáře neboli výklenkáře, kteří na politickém trhu okupují pouze jeho malou část (výklenek), kterou velké politické subjekty ignorují či nemají kapacity na její dostačené pokrytí. Základem kampaně každé malé politické strany je tedy úzké vymezení se na neobsazenou část trhu, přičemž je pro subjekt klíčové, aby se orientoval i na několik dalších témat (segmentů) pro případ, že by byl na vlastním trhu pohlcen větším konkurentem, případně by...
Diploma thesis Election Strategy of Small Political Parties: Case Study on TOP 09, Public Affairs Party and Party of Civic Rights - Zemanovci before Czech Parliamentary Elections 2010 assesses the election campaign of mentioned political parties, their personal, communication and financial strategy as well as their strategy of inter-parties relations. The author assumes that the small political parties, which all of the examined ones were at the time of this research, lead the campaign in a similar way - avoiding the negative campaign, they are led by a strong and well-known personality who can attract the attention not only of the voters but also of the media, and they have a large number of supporters who sympathize with the particular political entity. The theoretical concept of the text is based on the similarity of political and economic approach of marketing - therefore the author reckons the small political parties as the nichers of the political market. They can be characterized by occupying only a small niche of the political market which is ignored by the bigger political parties for those it is place of peripheral importance. Hence the basis of electoral campaign of any small political party is delineation unoccupied part of the market. Nevertheless it is crucial to simultaneously...