Díte se syndromem ADHD v mateřské škole
The Child with ADHD Syndrome at Nursery School
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48107Identifiers
Study Information System: 94863
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Stolařová, Jaroslava
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
6. 2. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
syndrom ADHD, diagnostika a terapie, mateřská škola, předškolní věk, popis projevů, výchovné přístupy a zásady, možnosti ovlivnění projevů, osobnost učitelky, hyperaktivita, impulzivita, porucha pozornosti, rodina, vrstevníci, sebepojetíKeywords (English)
ADHD syndrome, diagnostics and therapy, kindergarten, preschool age, description of manifestations, educational approaches and principles, possibilities of influencing manifestations, teacher's personality, hyperactivity, impulsiveness, attention deficitTato bakalářská práce s názvem "Dítě se syndromem ADHD v mateřské škole" se zaměřuje na zmapování problematiky výchovy a vzdělávání dětí se syndromem ADHD v prostředí mateřské školy, které má přispět k prohloubení poznatků o syndromu ADHD, k pochopení jejich životní situace a dále k popisu možností systematické práce s těmito dětmi v mateřské škole, což by mělo za následek zmírnění projevů syndromu ADHD.
This bachelor's thesis named "Child with ADHD Syndrome in Kindergarten" is aimed at mapping problems connected with upbringing and education of children with ADHD syndrome in the kindergarten environment. Such study could lead to extension of our knowledge of the ADHD syndrome, to understanding the child's living situation, and further to a description of possibilities of systematic work with such children which could result in allleviation of ADHD syndrome manifestations.