Zlatý řez
The Golden Section
rigorózní práce (UZNÁNO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47745Identifikátory
SIS: 114926
Katalog UK: 990013984770106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [11335]
Autor
Vedoucí práce
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky - deskriptivní geometrie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
3. 11. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Uznáno
Klíčová slova (česky)
zlatý řez, zlaté číslo, Fibonacciho posloupnost, pravidelné mnohostěnyKlíčová slova (anglicky)
golden section, golden number, Fibonacci sequence, regular polyhedraNázev diplomové práce: Zlatý řez Autor: Bc. Vlasta Chmelíková Abstrakt: Tento text vznikl především jako vzdělávací materiál pro učitele matematiky a deskriptivní geometrie na středních školách, ale je vhodný i pro studenty středních a vy- sokých škol a další zájemce o problematiku zlatého řezu. Práce obsahuje výpočet a vlast- nosti zlatého čísla, různé druhy konstrukcí zlatého řezu, jeho výskyt a užití v planimetrii a stereometrii, historický vývoj zlatého řezu a jeho souvislost s uměním, architekturou, přírodou, psychologií aj. Dále jsou připojeny ukázky úloh ze starších učebnic a návrhy pracovních listů pro zpestření hodin matematiky.
Title of the master's thesis: The Golden Section Author: Bc. Vlasta Chmelíková Abstract: This text has been written especially as an educational material for secondary school teachers of mathematics and descriptive geometry, however it can be interesting also for students of secondary schools and universities and for another persons interes- ted in problems of the golden section. The thesis includes a calculation and properties of the golden number, several construction methods of the golden section, its occurence and use in plane and solid geometry, history of the golden section and its connections with art, architecture, nature, psychology, etc. In addition, there are added examples from older textbooks and proposals of the jobsheets for improvement of the mathematics lessons.