Using Music as a Stimulus for Communication in EFL Classes
Využití hudby jako stimulu ke komunikaci v hodinách anglického jazyka
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47583Identifikátory
SIS: 108632
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořák, Bohuslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
8. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
Aktivity založené na písni, komunikační aktivity, informační diference, součinnost ve skupinách, párechKlíčová slova (anglicky)
Song-based activities, communicative activities, information gap, interaction in groups, pairsPráce se zaměřuje na specifické hodnoty písní, které mohou představovat účinný podnět ke komunikaci mezi studenty a které také mohou přispět k rozvoji jejich mluveného projevu. Teoretická část této práce uvádí obecné výhody písní v hodinách cizího jazyka. Hlavní aspekty různých učebních stylů, komunikačních aktivit, stejně tak jako aspekty důležitých pravidel pro sestavení komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka, jsou uvedeny v kapitole zaměřující se na dialog mezi teorií a praxí. Výzkumný projekt této práce zahrnuje dotazník a šest detailních plánů aktivit, které ukazují různé přístupy k využití písní. K hodnocení účinnosti aktivit přispěl popis hodin, jejich analýza a reflexe. Výsledky projektu se shodují s hypotézou a navrhují podmínky pro další využití komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka. Klíčová slova: aktivity založené na písni, komunikační aktivity, informační diference, součinnost ve skupinách/párech
The thesis focuses on specific qualities of songs that can represent an effective stimulus for communication among students and that can contribute to the development of students' speaking skills. The theoretical part of the paper introduces general advantages of songs in foreign language classes. The main aspects of different learning styles, communicative activities, as well as important rules that should be followed when song-based communicative activities are to be used during English language lessons are outlined in the chapter dealing with the dialog between theory and practice. The action research project of the paper includes the questionnaire and six detailed activity plans that demonstrate a variety of approaches to the use of songs. The lessons are described, analysed and reflected upon so that their effectiveness could be evaluated. The final evaluation of the action research project presents conclusions that support the validity of the thesis and suggests the conditions for further using song-based communicative activities in English classes. Key words: song-based activities, communicative activities, information gap, interaction in groups/pairs