Hodnoty jako pedagogický problém
Values as a pedagogical problem
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/47246Identifiers
Study Information System: 101903
Collections
- Kvalifikační práce [19344]
Author
Advisor
Referee
Kraus, Blahoslav
Linková, Marie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
22. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Keywords (Czech)
hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, dětiKeywords (English)
values, importance, upbringing, education, enlightenment, learning, school, family, teachers, pedagogue, pupils, childrenUNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Pedagogická fakulta Katedra školní a sociální pedagogiky ABSTRAKT DISERTAČNÍ PRÁCE 2011 Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Název disertační práce: Hodnoty jako pedagogický problém Autor: Mgr. et Mgr. Šárka Kubcová Škola: Univerzita Karlova v Praze Fakulta: Pedagogická fakulta Školící pracoviště: Katedra školní a sociální pedagogiky Školitel: doc. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. Rok odevzdání práce: 2011 Klíčová slova: hodnoty, kvalita, důležitost, výchova, vzdělávání, vyučovací předmět, škola, vzdělávací systém, rodina, pedagogové, učitel, žáci, děti Abstrakt Disertační práce je zaměřena na hodnoty z pohledu pedagogiky. Je zaměřena na zjištění toho, zda mají hodnoty v dnešních školách své místo, zda jim je věnována ze strany učitelů pozornost, zda se učitelé snaží ovlivňovat své žáky ve smýšlení a vést je k poznání životních priorit. V práci se zamýšlíme nad otázkami síly vlivu rodiny na hodnotové smýšlení dětí a možnosti pedagogů ovlivnit své žáky. Ptáme se, zda si pedagogové myslí, že téma hodnot patří do pedagogiky a je-li vůbec v kompetenci školy a pedagogických pracovníků do takto soukromé oblasti zasahovat, a pokud ano, do jaké míry? Disertační práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V empirické části se seznámíme s výsledky našeho výzkumu, ke kterému byla použita metoda...