Zobrazit minimální záznam

A Book in Two Languages
dc.contributor.advisorŠpirk, Ivan
dc.creatorSoustružníková, Irena
dc.date.accessioned2017-03-27T12:52:14Z
dc.date.available2017-03-27T12:52:14Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/4720
dc.description.abstractThe dissertation contains as a basic analysis of bilingual book, which is one of the book form with already crucial position on the Czech book market. It describes its major functions and categories that are indicated from one-language book and contains information about bilingual books production in the time of communist period of the Czech Republic history (samizdat). Work consider as a first bilingual textbook Orbis Sensualium Pictus from Jan Amos Komenský. Final part of theoretical investigation is trying to answer a basic question if this book form can be used in multicultural/ intercultural education in the Czech Republic and Europe. Part of the work is disclosing outcomes of analysis, which aim was to find out what is the standing and prediction of bilingual book in publishing houses and also talking about usage and position of the bilingual book as an education tool in schools in the Czech Republic. Education part offers methodology and conclusions from two art themes realized at basic school and one proposal of education procedure, where book (bilingual book) could be used as a tool in intercultural education. Process of bilingual book size copy creation based on the poets from Benny Andersen closing the dissertation in. Key words Book, bilingual book, multicultural/ intercultural, multicultural...en_US
dc.description.abstractPráce obsahuje ve své teoretické části rozbor tématu Dvojjazyčná kniha, která je jednou z knižních forem, jež má nezastupitelné místo na českém knižním trhu. Poukazuje na její funkce a kategorie, indikované z knihy jako takové. Obsahuje informace o produkci dvojjazyčné četby v době samizdatu a nachází první vícejazyčnou učebnici v podobě Orbis Sensualium Pictus. Pokouší se zodpovědět otázku, zda-li se tato knižní forma používá při výchově k multikulturalitě v České republice a jinde v Evropě. Část textu rozkrývá rozbor a výsledky výzkumu existence, pozice a prognózy dvojjazyčné literatury v nakladatelstvích. Využívání a postavení tohoto druhu literatury je základem výzkumu ve školských zařízeních v ČR. Didaktická část nabízí postup a výsledky dvou výtvarných námětů na téma Kniha, realizovaných na II. stupni základní školy, a jednoho návrhu didaktického postupu, ve kterém by kniha (dvojjazyčná kniha) mohla být využita v multikulturní výchově. Popisem zpracování a postupem tvorby makety dvojjazyčné knihy na veršované texty dánského spisovatele Bennyho Andersena, se zabývá praktická část. Klíčová slova Kniha, dvojjazyčná kniha, multikulturalita, výchova k multikulturalitě, český knižní trh, česká nakladatelství, výtvarný námět, multikulturní projekt, maketa knihy, Benny Andersencs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKniha ve dvou jazycíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-24
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21019
dc.title.translatedA Book in Two Languagesen_US
dc.contributor.refereeFulková, Marie
dc.identifier.aleph000443587
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce obsahuje ve své teoretické části rozbor tématu Dvojjazyčná kniha, která je jednou z knižních forem, jež má nezastupitelné místo na českém knižním trhu. Poukazuje na její funkce a kategorie, indikované z knihy jako takové. Obsahuje informace o produkci dvojjazyčné četby v době samizdatu a nachází první vícejazyčnou učebnici v podobě Orbis Sensualium Pictus. Pokouší se zodpovědět otázku, zda-li se tato knižní forma používá při výchově k multikulturalitě v České republice a jinde v Evropě. Část textu rozkrývá rozbor a výsledky výzkumu existence, pozice a prognózy dvojjazyčné literatury v nakladatelstvích. Využívání a postavení tohoto druhu literatury je základem výzkumu ve školských zařízeních v ČR. Didaktická část nabízí postup a výsledky dvou výtvarných námětů na téma Kniha, realizovaných na II. stupni základní školy, a jednoho návrhu didaktického postupu, ve kterém by kniha (dvojjazyčná kniha) mohla být využita v multikulturní výchově. Popisem zpracování a postupem tvorby makety dvojjazyčné knihy na veršované texty dánského spisovatele Bennyho Andersena, se zabývá praktická část. Klíčová slova Kniha, dvojjazyčná kniha, multikulturalita, výchova k multikulturalitě, český knižní trh, česká nakladatelství, výtvarný námět, multikulturní projekt, maketa knihy, Benny Andersencs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation contains as a basic analysis of bilingual book, which is one of the book form with already crucial position on the Czech book market. It describes its major functions and categories that are indicated from one-language book and contains information about bilingual books production in the time of communist period of the Czech Republic history (samizdat). Work consider as a first bilingual textbook Orbis Sensualium Pictus from Jan Amos Komenský. Final part of theoretical investigation is trying to answer a basic question if this book form can be used in multicultural/ intercultural education in the Czech Republic and Europe. Part of the work is disclosing outcomes of analysis, which aim was to find out what is the standing and prediction of bilingual book in publishing houses and also talking about usage and position of the bilingual book as an education tool in schools in the Czech Republic. Education part offers methodology and conclusions from two art themes realized at basic school and one proposal of education procedure, where book (bilingual book) could be used as a tool in intercultural education. Process of bilingual book size copy creation based on the poets from Benny Andersen closing the dissertation in. Key words Book, bilingual book, multicultural/ intercultural, multicultural...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990004435870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV