Výchova ke zdraví na základní škole
Health education in elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46525Identifikátory
SIS: 99832
Kolekce
- Kvalifikační práce [8831]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tilinger, Pavel
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Pedagogika, psychologie a didaktika
Datum obhajoby
9. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
péče o tělo, výživa, sebepojetí, tělesné sebepojetí, fyzická aktivitaKlíčová slova (anglicky)
body care, nutrition, self - conception, physical self - conception, physical activityNázev: Výchova ke zdraví na základní škole Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vypracování a následné ověření účinnosti didaktických manuálů pro předmět výchova ke zdraví. Metody: V naší práci jsme použili metodu kvantitativní a kvalitativní a metodu komparace. Metodu kvantitativní představovaly dotazníky, metodou kvalitativní byl rozhovor s vybranými žáky sedmých ročníků 2. základní školy v Plzni. Metodu komparace jsme aplikovali v porovnávání vstupních a výstupních znalostí žáků ze sedmých ročníků a při srovnání znalostí žáků devátého ročníku se znalostmi žáků z ročníků sedmých. Výsledky: Zjistili jsme zlepšení znalostí žáků sedmých ročníků oproti výstupnímu dotazování, přičemž největšího zlepšení znalostí dosáhli žáci v oblasti sebepojetí a tělesného sebepojetí. Výsledky žáků ze sedmých ročníků ve výstupním dotazování jsou lepší než výsledky žáků z ročníku devátého. Klíčová slova: péče o tělo, výživa, sebepojetí a tělesné sebepojetí, pohybová aktivita.
Title: Health education in elementary school Objectives: The aim of this thesis was to create an educational manual for health education and its verification. Methods: In our thesis we used quantitative and qualitative methods of analysis and the method of comparison. We used a questionnaire as the quantitative method and for the qualitative method we interviewed selected students. We apllied the method of comparison in the evaluation of student's knowledge in pre and post questionnaires and in comparing the knowledge of 9th and 7th graders. Results: We discovered that 7th graders improved their knowledge and the greatest improvement was reached in the topics of self-conception and physical self- conception. Also we found that the knowledge of 7th graders are better than the knowledge of 9th graders. Keywords: body care, nutrition, self-conception and physical self-conception, physical activity.