Využití zážitkové pedagogiky a dramatické výchovy ve výuce zeměpisu na střední škole
Use of Experience Pedagogy and Theatrical Education in Geography Teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46099Identifikátory
SIS: 99568
Kolekce
- Kvalifikační práce [20091]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bartoš, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství geografie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociální geografie a region. rozvoje
Datum obhajoby
18. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Zážitková pedagogika, dramatická výchova, simulační hra, výuka zeměpisu na střední škole, efektivita výuky, frontální výuka, srovnání metod výuky, nerovnost rozvoje světa, rozvojová pomocKlíčová slova (anglicky)
Experience pedagogy, theatrical education, simulation, geography teaching on high school, teaching efficiency, frontal teaching, comparison of teaching methods, uneven world development, help to underdeveloped worldPráce se zaměřuje na srovnání frontální metody výuky a výuky simulační hrou. Srovnatelné skupiny studentů jsou vyučovány jednomu tématu, zaměřenému na nerovnosti v rozvoji světa, těmito dvěma metodami. Byly stanoveny následující předpoklady. Simulační hra je atraktivnější formou výuky, a proto může pomoci zvýšit motivaci studentů. Běžný způsob výuky může studentům předat větší množství informací, simulační hra však může výrazněji ovlivnit postoje a hodnoty studentů. Při použití simulační hry má vliv na studenty dlouhodobější efekt. Tyto předpoklady byly potvrzeny kvalitativními i kvantitativními metodami.
The main objective of the thesies is to compare a frontal teaching method and teaching by simulation. Two comparable groups of students were taught the same topic by the two methods. The topic was focused on an uneven world development. Following assumptions were set. Simulation is a more attractive teaching form, therefore it can help to raise the motivation of students. Frontal method is capable of transmitting more information. Simulation, however, can have bigger impact on students' values. The impact of simulation has a long-term impact in comparison to frontal teaching. These assumptions were confirmed by qualitative and quantitative methods.