Philosophical conception of architecture with reference to Simon Mawer's The Glass Room
Filozofické pojetí architektury v díle Simona Mawera The Glass Room
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46047Identifikátory
SIS: 115582
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Topolovská, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
moderní architektura, válka, svoboda, vztahyKlíčová slova (anglicky)
modern architecture, war, freedom, relationshipsTato bakalářská práce se zabývá rovnováhou mezi racionalitou a senzibilitou v architektuře, jejím materialistickým a duchovním aspektem, kontrastem mezi transparentností v moderní architektuře a netransparentností lidských životů a působením symetrie a krásy na lidi a mezilidské vztahy v době, ve které se děj odehrává (od 1929 do 1989), na základě knihy Simona Mawera The Glass Room (2009). Práce se zabývá také způsobem, kterým je kniha napsána.
This Bachelor thesis is concerned with the balance between rationality and sensibility in architecture, materialistic and spiritual aspect of architecture, the contrast between the transparency of modern architecture and the lack of transparency of human lives and the impact of the symmetry and beauty on people and their relationships in the period of time referred to (from 1929 until 1989), all with the reference to The Glass Room (2009) by Simon Mawer. The way the book is written is discussed as well.