Publikum rozhlasových formátů All-News/Talk na základě sociologických výzkumů poslechovosti v USA a Velké Británii.
The audience of radio formats all-news/talk defined by sociological research of audience in the u.s. and great britain
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45834Identifikátory
SIS: 99207
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Maršík, Josef
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
20. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rozhlas, Rozhlasový formát, All-News, News, Talk, Výzkum publika, Rozhlasové žánryKlíčová slova (anglicky)
Radio, Radio format, All-News, News, Talk, Audience research, Genres of radio journalismTato bakalářská práce se věnuje zpracování analýzy publika rozhlasových formátů mluveného slova v USA a ve Velké Británii. Konkrétně byly zvoleny formáty All-News a News/Talk. Při analýze byly použity sociologické výzkumy zpracovávané předními agenturami ve zmíněných zemích, jako jsou Arbitron v USA a RAJAR ve Velké Británii. Práce má za cíl zjistit a popsat, jací lidé formáty mluveného slova v anglo-americkém prostředí poslouchají a zda se od sebe posluchači ve vybraných zemích liší. Zároveň jsou v práci popsány jednotlivé metody, které agentury k výzkumům publika používají, jednak obecně a jednak konkrétně pro zvolené agentury Arbitron a RAJAR. Nedílnou součástí práce je také zachycení jednotlivých rozhlasových formátů a jejich specifik. Závěrečná část práce je zaměřena na výskyt rozhlasových žánrů v ranních programech vybraných rozhlasových stanic mluveného slova. Za Velkou Británii byl zvolen pořad Breakfast stanice BBC Radio 5 live a za USA pořad Morning Edition stanice NPR. Cílem této části práce je na základě analýzy poslechu vybraných pořadů vytvořit přehled zpravodajských a publicistických žánrů, které se zde objevily.
This bachelor thesis deals with analysis of the audience of All-News and News/Talk formats in the U.S. and Great Britain. In the analysis, there have been used sociological surveys made by the leading agencies in these countries such as Arbitron in the United States and RAJAR in Great Britain. The thesis aims to identify and describe what kind of people listen to spoken- word formats in the Anglo-American countries and whether the listeners in chosen countries are different. In the thesis there are also described various methods which agencies use for the audience research, both generally and specifically for the chosen agencies Arbitron and RAJAR. An integral part of the thesis is also capturing of the various radio formats and their specifics. The final part focuses on the genres of radio journalism in the morning radio programmes of the chosen spoken-word radio stations. Breakfast on BBC Radio 5 Live was chosen for Great Britain and Morning Edition of NPR station was chosen for the United States. The aim of this part is to bring an overview of the different genres of radio journalism based on the listening analysis of chosen programmes.