Vliv kultury organizace na fungování organizace
The influence of culture of the organization on the
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45636Identifiers
Study Information System: 107455
Collections
- Kvalifikační práce [23212]
Author
Advisor
Referee
Gruber, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
20. 6. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
firemní kultura, organizační kultura, kultura organizace, fungování organizace, národní kulturaKeywords (English)
corporate culture, organizational culture, functioning of the organization, national culturePráce se zabývá souvislostmi mezi podobou kultury organizace a fungováním organizace. Vymezeny jsou základní pohledy na kulturu organizace, její složky a členění dle různých typologií. Samostatné kapitoly jsou věnovány vztahu kultury organizace, strategie a struktury organizace a pohledu na kulturu organizace v kontextu národní kultury. Podrobnější pohled je věnován vztahu národní kultury Čechů a Němců, jejich specifikům, společným rysům a historickým kontextům jejich původu. Další část práce tvoří výzkumné šetření zabývající se okolnostmi a důsledky propojení původní malé české reklamní agentury Kaspen s velkou německou mezinárodní agenturou Jung von Matt. Klíčová slova Kultura organizace, organizace, národní kultura, struktura, strategie.
This bachelor thesis deals with the relationship between the form of the organizational culture and functioning of the organization. There are defined the basic views of the organizational culture, its components and classification according to different typologies. Particular chapters are devoted to the relationship of organizational culture, strategy and structure of the organization and perception of the organizational culture in context of the national culture. The relationship between the national culture of Czechs and Germans is explored in greater detail. There are discussed the specifics, common features of the two national cultures and historical contexts of their origin. The concluding part of the thesis is focused on the investigation of the circumstances and consequences of consolidation of a small original Czech advertising agency Kaspen with a large German international agency Jung von Matt. Keywords Culture of the organization, organization, nation culture, structure, strategy.