Třídní schůzky jako jeden ze způsobů kontaktu rodiče a učitele
Class meetings as a way of contact between parents an teachers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/45252Identifikátory
SIS: 114795
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Borovičková, Zuzana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Škola, Učitel, Rodina, Třídní schůzkyKlíčová slova (anglicky)
School, Teacher, Familly, Class meetingsBakalářská práce se zaměřuje na kontakt rodiče a učitele (jako zástupce institucí školy a rodiny). V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako kontakt nebo pedagogická komunikace. Další pasáž je věnována tomu, jak společnost vnímá účastníky kontaktu (rodinu, školu a dítě), a s jakými předpoklady tito účastníci do vzájemné komunikace vstupují. Dále se práce věnuje společenským podmínkám, ve kterých je kontakt realizován; způsobu, jakým probíhá a prostředkům, které jsou prostředky užívány k jeho navazování. Zvláštní zřetel je věnován jednotlivým formám kontaktu, především třídním schůzkám. Empirická část je věnována krátké sondě do kontaktu rodiny a školy se zaměřením na třídní schůzky. Je podepřena výzkumem, který probíhal mezi rodiči, dětmi a učiteli na několika místech - ve škole, kde právě probíhaly třídní schůzky, na škole v přírodě a v čekárně u lékařky, kam matky vodily své děti. Cílem bylo ověřit, zda se zjištění, ke kterým jsem došel v teoretické části, shodují s praxí. Klíčová slova třídní schůzky, rodič, učitel, žák, komunikace
The bachelor's thesis is focused on the contact between parents and teachers (representatives of the institutions of school and family). In the theoretical part, concepts as contact or pedagogical communication are explained. The next part concerns the question how the participants of the contact (family, school, and child) are perceived by the society and which assumptions they have when entering the communication. Furthermore, the paper deals with the social conditions in which the contact is brought about, the process itself and the means of establishing the contact. A special focus is laid on specific forms of the contact, mainly the parent's evening. The empirical part is based on a brief research concerning the contact between school and parents, focused on parent's evenings. It lays on an enquiry carried out among parents, children and teachers on several occasions: in a school during a parent's evening, during an outdoor school and in a physician's waiting room where mothers came with their children. The aim of the enquiry was to verify the correspondence of my theoretical outcomes with the practice. Key words Class meetings, Parents, Teacher, pupil, communication