Úloha ředitelky mateřské školy při formování kultury školy
Role of director of a kindergarten in shaping school culture
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44952Identifikátory
SIS: 113903
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nosková, Lenka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Klima školy, komunikace, kultura školy, mezilidské vztahy, pracovní vztahy, ředitelka, spokojenost zaměstnanců, styl řízeníKlíčová slova (anglicky)
Kindergarten surrounding, communication, kindergarten culture, interpersonal relationships, labor relations, director, empolyee satisfacion, styles of managementResumé Závěrečná bakalářská práce je věnována otázce úlohy ředitelky mateřské školy při formování kultury školy a jejím možnostem v podmínkách současného školství. Zabývá se kulturou školy a jejími faktory, které ovlivňuje nejvíce právě ředitelka školy, a které vedou ke zvyšování úrovně a kvality práce pedagogů. V teoretické části je kladen důraz na pochopení významu jednotlivých pojmů v oblasti kultury školy, klima školy, řízení a vedení lidí, a také vztahů v mateřské škole, které vytvářejí a rozvíjejí kvalitní společnost. Práce se dále zabývá výzkumným šetřením, které zjišťuje orientaci v problematice kultury školy a současné využití znalostí v souvislosti s řízením mateřské školy. Klíčová slova Klima školy, komunikace, kultura školy, mezilidské vztahy, pracovní vztahy, ředitelka, spokojenost zaměstnanců, styl řízení.
Thesis deals with the role of the director of a kindergarten within shaping of the school culture and with the potential of school culture in terms of contemporary education. Thesis focuses on the factors which the director influences the most and which leads to increased level of quality of teachers' work. In the theoretical part the emphasis is on understanding the concepts in the school culture, school climate, management and leadership and also on relationships in kindergarten, which create and develop a quality society. Further, the thesis concerns the research investigation, which detects the orientation of the issue of school culture and current use of knowledge in connection to the management of kindergarten. Key words Kindergarten surrounding, communication, kindergarten culture, interpersonal relationships, labor relations, director, employee satisfaction, styles of management.