Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.)
Socio-pedagogical assistance to partially-autonomous patients and to their families (As conducted at GARC Kladno s.r.o.)
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/44691Identifikátory
SIS: 96734
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Počtová, Lenka
Oponent práce
Krykorková, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Sociální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
29. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Zdraví, nemoc, osoba se sníženou soběstačností, zdravotní postižení, chronické onemocnění, sociálně pedagogická pomoc, sociálně pedagogická práce, zdravotně-sociální pracovník, sociální rehabilitace, sociální služby, sociální poradenství, edukace, seniořiKlíčová slova (anglicky)
Health, illness, partially-autonomous person (= semi-autonomous person), disability, chronic illness, socio-pedagogical assistance, socio-pedagogical work, health-and-social worker, holistic rehabilitation, social services, social consultancy, educationDiplomová práce s názvem Sociálně pedagogická pomoc osobám se sníženou soběstačností a jejich rodinám (v podmínkách GARC Kladno s.r.o.) si klade za cíl zachytit vývoj zdravotně sociální situace osob se sníženou soběstačností v důsledku chronického onemocnění, zdravotního postižení a stáří v kontextu situace životní. Zároveň se snaží rozkrýt, jak vnímají tyto osoby pomoc a jakou pomoc zdravotně-sociálního pracovníka preferují. Teoretická část se zabývá zdravotně sociální problematikou osob se sníženou soběstačností s akcentem na sociálně pedagogické aspekty zvládání životních situací. Je rozdělena do pěti kapitol. První z nich se zabývá problematikou zdraví a nemoci. Je zde také věnována pozornost specifikám životní situace osob se sníženou soběstačností. Ve druhé kapitole je vymezena základní terminologie zdravotního postižení a soběstačnosti. Dále je zde z hlediska mé dosavadní praxe v GARC speciálně začleněno postižení tělesné jako faktor limitující soběstačnost. Své místo zde také zaujímají subjektivní a objektivní činitelé působící na život člověka s postižením. Třetí kapitola obsahuje vymezení role osoby se sníženou soběstačností ve společnosti, role jejich rodinných příslušníků a přehled dávek a sociálních služeb poskytovaných osobám se sníženou soběstačností dle zákona č.108/2006 Sb. o...
This thesis called 'Socio-Pedagogical Assistance to Partially-Autonomous Patients and to Their Families" (as conducted at GARC Kladno, s.r.o.). aims to map the health and social situation of partially-autonomous patients (hereafter PAP) as a result of a chronic condition, a disability or geriatric conditions in the context of their actual living environment. The theoretical part deals with health and social challenges confronted by PAP focusing on social and individual rehabilitation in conducting daily life. It is divided into five parts. Part One describes health issues faced by PAP with emphasis on particular issues which affect this group. Part Two defines the basic terminology of disability and autonomy.Through work experience it was possible to provide first-hand observation of particular issues which affect this group, e.g. physical disability as a factor limiting autonomy. Both subjective and objective observations of this group can weigh heavily on the value of the outcome. Part Three places PAP in his environment and at the same time evaluates the role of the family members and various services available to PAP under the Social Services Act No. 108/2008 Coll. Part Four looks into rehabilitation services available to PAP and other assistance available to them. Particular methodologies...