Specializované televizní stanice v ČR
Specialized TV channels in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43846Identifikátory
SIS: 112927
Kolekce
- Kvalifikační práce [23212]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kubaš, Mario
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Kulturologie
Katedra / ústav / klinika
Ústav etnologie
Datum obhajoby
12. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
divák, programové schéma, specializovaný kanál, televize, vysílací formátKlíčová slova (anglicky)
audience, programming, scheduling, televison, thematic channelPředmětem bakalářské práce je analýza vzniku, vývoje a působení specializovaných televizních kanálů v ČR a jejich kulturních, sociálních a ekonomických souvislostí. Obsahem teoretické části je definice významu a role televize, specializace médií, charakteristika televizního diváka a zmapování českého televizního trhu. Kapitola věnovaná specifikům televizního trhu je stěžejní pro druhou část práce. Empirická část se věnuje analýze a srovnání dvou specializovaných televizních kanálu, Z1 a Televize Metropol. Dále se zabývá možným vývojem televizního trhu a budoucností televize jako média. Cílem práce je zodpovědět otázku, zda mohou specializované stanice získat dostatek diváků pro dlouhodobé fungování.
The subject of this bachelor thesis is the analysis of the origin, development and operation of thematic television channels in the Czech Republic and their cultural, social and economic context. The theoretical section defines the significance and the role of television, media specialization, audience profile description and survey of the Czech TV market. The most crucial chapter introducing the second section is dedicated to the particularities of the television market. The empirical part is devoted to the analysis and comparison of two thematic television channels, Z1 and Televize Metropol. It furthermore deals with the possible development of the TV market and the prospects of TV as a medium. The aim of this thesis is to address the question whether thematic channels have the potential to gain a critical audience in order to sustain long term broadcasting.