Od funkce k prostředku - komunikační mix reklamní kampaně Generali (sémiotická analýza)
From function to the device - communication mix of the advertising compaign Generali (semiotic analysis)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43800Identifikátory
SIS: 109949
Kolekce
- Kvalifikační práce [17123]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Šoltys, Otakar
Oponent práce
Klabíková Rábová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
sémiotická analýza, reklamní kampaň, Generali, komunikační mixKlíčová slova (anglicky)
semiotic anylsis, advertising campaign, Generali, communication mix(abstrakt) Tato bakalářská práce se zabývá reklamní kampaní pojišťovny Generali, která nikdy nebyla zrealizována. Kampaň byla vytvořena na základě zadání zástupců pojišťovny Generali jako skupinová seminární práce předmětu 3MG321 Marketingová komunikace, vyučovaného v letním semestru 2011 na Vysoké škole ekonomické v Praze. Autory kampaně jsou Jan Klusoň, Filip Mikschik, Hedvika Pajerová a Petra Pištěková. Nová strategie komunikace navrhovala komunikační mix obsahující TV, rádio, internet, outdoor, indoor, tisk a direct mail. Praktická část bakalářské práce zkoumá obdoby kampaně v těchto médiích a interpretuje je ze sémiotického hlediska. Při analýze je kladen zvláštní důraz na barvy červenou a bílou a také na znak lva. Tyto barvy a tento symbol používá pojišťovna Generali již od svého vzniku a jsou součástí jejího loga. Praktická část se opírá o teoretické podklady, jejichž součástí je výklad znaku lev z biologického, mytologického, heraldického a snového hlediska. V teoretické části je dále popsána historie loga Generali, tedy užití znaku lev a barev v něm, stejně jako popis výskytu znaku lev v české mediální krajině demonstrovaný na příkladu Českého lva, bez čehož by bylo nemožné kampaň správně interpretovat. Na závěr teoretické části je uveden obecný rozbor komunikačních prostředků, které jsou...
This thesis deals with the advertising campaign of Generali, which was never putted into practise. The campaign was created for insurance group Generali as an essay in school subject called 3MG321 Marketing Communications, that was teached in spring semester 2011 at the University of Economics in Prague. Campaigns authors are Jan Klusoň, Filip Mikschik, Hedvika Pajerová and Petra Pištěková. The new communication strategy proposed communication mix including TV, radio, internet, outdoor, indoor, print and direct mail. The practical part of this thesis examines the form of this campaign in that media and interprets them from a semiotic perspective. The analysis emphasis on the colours red and white and also on the character of a lion. These colours and the symbol are used by the Generali insurance company since its inception and are part of its logo also. The practical part is based on theoretical grounds, which include the interpretation of the character of the lion from biological, mythological, heraldic and dreamlike aspects. The theoretical part also describes the history of Generali logo, a lion character and use of colours in it, as well as a description of the occurrence of a lion character in the Czech media landscape demonstrated on the example of the Český lev. Without this demonstration...