Srovnání českých a zahraničních učebnic společenských věd
Comparison of Czech and foreign textbooks of social science
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43621Identifikátory
SIS: 80574
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
společenské vědy, RVP ZV, Eindtermen (vzdělávací program v Belgii), učebnice, čas, kurikulumKlíčová slova (anglicky)
social studies, FEP EE, Eindtermen, textbook, time, curriculumDiplomová práce se zabývá srovnáváním českých a zahraničních učebnic prvouky. Teoretická část obsahuje popis a srovnání českého a belgického systému školství. Dále pak nástin a podobnost českého a belgického pojetí společenskovědního učiva. Poslední částí v teoretické rovině je vysvětlení pojmu učebnice a popsání jeho charakteristik. Empirická část se zabývá analýzou českých a belgických učebnic vzhledem k předem daným kritériím. Také zkoumá přístup a názory českých a belgických učitelů na společenskovědní učivo. Tato část je doplněna o pozorování společenskovědních lekcí na školách.
My diploma thesis focuses on comparison of Czech and Belgian textbooks of social science. The theoretical part includes description and comparison of Czech and Belgian educational system and concept of social science. The theoretical part includes also description of word "textbook". The practical part consists of analysis of Czech and Belgian textbooks according to the criterions. Attitudes and opinions of Czech and Belgian teachers are written there. It includes the observation of social science classes, too.