Začínající učitel na 1.stupni ZŠ
Beginning Teacher at the first grade of primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43617Identifikátory
SIS: 98537
Kolekce
- Kvalifikační práce [18095]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Krčmářová, Tereza
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesní kompetenceKlíčová slova (anglicky)
beginning teacher,supervising teacher, class teacher, educate teachers, professional competencesDiplomová práce řeší problematiku uvádění začínajících učitelů 1. stupně základní školy do praxe v současných českých školách. Definuje požadavky úspěšného začlenění nového učitele, stejně tak naznačuje možné standardní postupy, metody a řešení a posuzuje možnost jejich využití ve školském prostředí. Přibližuje typické pracovní podmínky ve školách, popisuje roli uvádějícího učitele a smysl této role. Dále se zabývá problematikou funkce třídního učitele vykonávané začínajícími učiteli základních škol. Úkolem praktické části je zjistit, s jakými pedagogickými činnostmi mají začínající učitelé problémy. V rozhovorech se zkušenými učiteli jsme se snažili objasnit, zda v době jejich začátků měli stejné problémy jako současní začínající učitelé a zajímalo nás na jaké dovednosti a znalosti by měli být studenti pedagogických fakult lépe připravováni. Klíčová slova začínající učitel, uvádějící učitel, třídní učitel, vzdělávání učitelů, profesionální kompetence
Diploma thesis addresses the issue of initial training of beginning teachers of primary school in Czech schools. Defines the requirements for successful integration of new employees, as well as suggesting possible standard procedures, methods and assesses the possibility of their use in the school environment. It describes the role of supervising teacher and the meaning of its existence. The task of the practical part is to find out with which kinds of educational activities beginning teachers have problems. In interviews with experienced teachers, we tried to clarify whether at the time of their beginnings had the same problems as current teachers and we wonder on what skills and knowledge should be students of faculties of education trained better. Key words beginning teacher, supervising teacher, class teacher, educate teachers, professional competence