Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol
Content of education at the first grade of primary schools
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43602Identifikátory
SIS: 121188
Kolekce
- Kvalifikační práce [18094]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Křivánek, Zdeněk
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
22. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
cíl vzdělání, forma vzdělání, oblast vzdělání, školní vzdělávací program, první stupeň, učební osnova, učení, vzdělávání, základní škola, žákKlíčová slova (anglicky)
aim of education, form of education, area of education, school curriculum, first grade, learning, education, primary school, pupilTato diplomová práce se zabývá tématem ,,Obsah vzdělání na 1. stupni základních škol". První roky školní docházky jsou velmi důležité pro budoucí psychický vývoj dětí. Na 1. stupni základní školy si žáci budují základní návyky na učení a osvojují si lidské a mravní hodnoty. Z těchto důvodu je důležité, aby úroveň studia na základní škole odpovídala vysokým standardům a napomohla tak k vytvoření pevných základů pro budoucí studijní i pracovní život mladého člověka. V teoretické části práce budou shrnuty dosavadní poznatky z oblasti základního vzdělávání, v části praktické bude provedena komparace školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Získané poznatky budou využity při hodnocení cílů, oblastí a forem vzdělávání v ČR.
This thesis deals with the topic "The content of education at the first grade of primary schools". The initial years of schooling are very important for the future psychological development of children. At the first grade of primary schools the pupils built schoolboy habits of learning and acquire human and moral values. For these reasons is important to the level of study at a primary school meets the high standards and thus helped to create a solid foundation for future academic and professional life of a young human. In the theoretical part of this thesis will be summarized the current knowledge of basic education, in the practical part will be compared school curricula of selected primary schools. Obtained knowledge will be used in the assessment aims, areas and forms of education in the Czech republic.