Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy
Přemysl Pitter's humanism and his contribution to the education of values at the primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43601Identifikátory
SIS: 96485
Kolekce
- Kvalifikační práce [18847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Loudová Stralczynská, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Přemysl Pitter, humanismus, výchova k hodnotám, projektKlíčová slova (anglicky)
Premysl Pitter, humanism, values education, projectNÁZEV: Humanismus Přemysla Pittera a jeho přínos výchovy k hodnotám na 1. stupni základní školy ABSTRAKT: Cílem této diplomové práce je zprostředkovat žákům 1. stupně ZŠ základní informace o myšlenkách a aktivitách Přemysla Pittera. Teoretická část představuje především historické a biografické údaje, umožňující porozumět životním hodnotám Přemysla Pitera a základnímu kontextu jeho života. Praktická část je postavena na projektu, který žákům 5. ročníku 1. stupně ZŠ umožňuje pronikat do Pitterova života a skrze vlastní zážitky pochopit jeho životní postoje, a tím i jeho životní hodnoty. Z reflexe projektu vyplývá, že žáci porozuměli hodnotám Přemysla Pittera i souvisejícím historickým událostem a jeho výjimečnosti a odvaze. Samostatně pak tyto poznatky formulovali ve vlastní knize, která byla výstupem projektu. Cíl práce i projektu byl splněn. KLÍČOVÁ SLOVA: Přemysl Pitter, humanismus, výchova k hodnotám, projekt
TITLE: Přemysl Pitter's humanism and his contribution to the education of values at the primary school ABSTRACT: The aim of the thesis is to provide basic information about Přemysl Pitter's ideas, thoughts and activities. The theoretical part depicts mainly historical and biographical events to enable the understanding of the life values of Přemysl Pitter and the main context of his life. The practical part is based on a project that enables 5th grade elementary school students to penetrate into Pitter's life and to understand his life approach and values through their own experiences. We conclude with reflections from the project that students made sense of Přemysl Pitter's values and the historical events connected with his life, as well as Pitter's uniqueness and courage. On their own the pupils put the information together into a book, which is the output of their project. The aim of the thesis and the project has been accomplished. KEYWORDS: Přemysl Pitter, humanism, values education, project