Spotřebitelské smlouvy; Přímý prodej v ČR, EU, USA
Consumer contract, direct selling in ČR, EU, USA
rigorózní práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43558Identifikátory
SIS: 94936
Kolekce
- Kvalifikační práce [13547]
Autor
Oponent práce
Dvořák, Jan
Pohl, Tomáš
Fakulta / součást
Právnická fakulta
Obor
Právo
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanského práva
Datum obhajoby
5. 3. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Právnická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Prospěl/a
Klíčová slova (česky)
přímý prodej, spotřebitel, směrnice 85, 577, EHSKlíčová slova (anglicky)
direct selling, consumer, Directive 85, 577, EECAbstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou přímého prodeje, na kterou je nahlíženo zejména z pohledu soukromoprávní ochrany spotřebitele. Autor zkoumá právní úpravu spotřebitelských smluv uzavíraných mimo obchodní prostory, a to v České republice, v Evropské unii a ve Spojených státech amerických. Práce je rozdělena do šesti kapitol. V kapitole první autor definuje přímý prodej a seznamuje čtenáře s pojmy, které jsou v dalších částech této práce používány. Představeny jsou také jednotlivé formy přímého prodeje, a to osobní prodej, prodej na skupinových setkáních a prodej na základě výslovného přání zákazníka. Závěrečná část této kapitoly obsahuje srovnání přímého prodeje s prodejem na dálku. V kapitole druhé autor předkládá stručný přehled právní úpravy přímého prodeje. Na komunitární úrovni se jedná o směrnici 85/577EHS o smlouvách uzavřených mimo obchodní prostory, která byla do českého právního řádu implementována vybranými ustanoveními zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. Přehled právní úpravy je doplněn také o krátký historický exkurz. Jádrem této diplomové práce je kapitola třetí. Autor pomocí komparativní metody zkoumá, jakým způsobem byla jednotlivá ustanovení směrnice 85/577/EHS do českého právního řádu implementována. Autor však nezůstává u pouhého srovnání evropské právní...
Abstract The purpose of my thesis is to analyse the regulation of consumer contracts negotiated away from permanent retail locations and to outline the industry of direct selling in the Czech Republic, the European Union and the United States. The thesis is subdivided into six independent chapters. Chapter One is introductory and defines basic terminology used in the thesis. This Chapter is divided into three parts. Part One defines direct selling as a channel of distribution for the marketing of products and services directly to consumers. Part Two presents different kinds of direct selling, i.e. door-to-door selling, person-to-person selling, home parties and group selling. Finally Part Three compares direct selling with distance selling. Chapter Two provides an outline of the relevant legal regulation of direct selling. The current legislation in the European level is composed of Directive 85/577/EEC which relates to protection of the consumers in respect of contracts negotiated away from business premises. The Directive has been implemented into Czech legal system on the basis of the Czech Republic's membership in the European Union. The Directive is provided in Section 57 of Czech Civil Code 40/1964 Coll. This Part also looks at the process of the review of the consumer acquis. Chapter Three...