Kostel Sv.Klimenta ve Staré Boleslavi v kontextu soudobé románské tvorby
St. Clement's church in Stará Boleslav in the context of contemporary romanesque fine arts
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43451Identifikátory
SIS: 122928
Katalog UK: 990015002290106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24359]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlaváčková, Jana Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Dějiny umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav pro dějiny umění
Datum obhajoby
11. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Stará Boleslav - románská architektura - kostel sv. Klimenta - nástěnné malbyKlíčová slova (anglicky)
Stara Boleslav - Romanesque architecture - St Clemenťs church - mural paintingsV ČJ Hlavním účelem této práce je představit kostel sv. Klimenta ve Staré Boleslavi na základě dostupných pramenů. Počátky této svatyně budeme sledovat v širších souvislostech sakrální architektury vzniklé již v průběhu raného středověku na přemyslovském hradišti (bazilka sv. Václava a kostel neznámého zasvěcení). Ke chronologii výstavby velmi přispěl archeologický výzkum, též jeho výsledky zde budou zhodnoceny. Ale základním bodem je souhrnná studie ke kostelu sv. Klimenta v rámci jeho historie, architektury a nástěnných maleb. Interpretace ikonografického konceptu v kontextu patrocinia a možného objednavatele. Nastínění otázek datace a předpokladu vlivu uměleckého vývoje ve středoevropském prostoru.
V AJ The main objective of this work is to introduce St Clemenťs church in Stará Boleslav based on available resources. We observe beginnings this Romanesque sanctuary in the broader context of sacral architecture arisen in the course of early Middle Ages in přemyslid stronghold (St Wenceslas church and the church of unknown dedication). The archeological excavation very contributed to the chronology of this construction and we valorize his results. But the basic point is summary essay about St Clemenťs church in scope of its history, architecture and mural paintings. Interpretation of iconographical draft in the context of dedication and patronage. The outline of dating and assumption of influence in the development of fine art in Central Europe.