Smysl a přínos CSŠ Don Bosco pro žáky s vadami řeči a specifickými poruchami učení
Significance and Contribution of CSS Don Bosco for Pupils with Speech Impediment and Special Learning Defects
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4318Identifiers
Study Information System: 29348
Collections
- Kvalifikační práce [8829]
Author
Advisor
Referee
Jansa, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Adapted Physical and Occupational Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Very good
Název: Smysl a přínos CSŠ Don Bosco pro žáky s vadami řeči a specifickými poruchami učení Significance and value of CSS Don Bosco for pupils with impediment and specialleaming difticulties. Cíle práce: Poukázat na smysl speciálního školství pro žáky s vadami řeči a specifickými poruchami učení ve vztahu k obecně prosazované integraci těchto dětí do běžných škol. Metoda: Prostřednictvím dotazníku oslovit skupinu absolventů Církevní speciální školy Don Bosco zaměřené na vady řeči a specifické poruchy učení. Získat a vyhodnotit informace o náročnosti studia základní školy a následného vzdělávání, o jejich vztahu ke speciální škole, o současném zaměstnání a problémech s jejich handicapy ve společnosti a osobním životě. Výsledky: Přijmout či odmítnout hypotézu, že speciální školy- konkrétně CSŠ Don Bosco - mají své opodstatnění a kladně působí na rozvoj osobnosti a nápraw vad studentů a že současná tendence integrovat handicapované žáky do běžných základních škol je proces dlouhodobý, vyžadující individuální a citlivé přístupy dle druhu a stupně postižení. Klíčová slova: vady řeči, specifické poruchy učení, Církevní speciální škola Don Bosco, integrace.