Elektronická komunikace rodičů a učitelů
Electronic communication between parents and teachers
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/43065Identifikátory
SIS: 106510
Kolekce
- Kvalifikační práce [18636]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neuwirthová, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
1. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
spolupráce rodiny a školy, elektronická komunikaceKlíčová slova (anglicky)
schol family partnership, elektronic communicationKomunikace mezi rodiči a učiteli je důležitá součást vzdělávání dětí. Stále častěji se vedle osobní a telefonické komunikace objevuje i komunikace elektronická, především prostřednictvím emailu. Tato práce se zaměřuje v teoretické rovině na vztah rodiny a školy, jeho historický vývoj i současnou podobu a na vztahy rodičů ke škole a na komunikaci rodičů a učitelů. Dále se věnuje základním teoretickým poznatkům o elektronické komunikaci, především emailu jako prostředku komunikace mezi rodiči a učiteli. V praktické části práce následuje empirický výzkum konkrétní emailové komunikace mezi učitelkou a rodiči na škole pro děti se specifickými poruchami učení. Toto šetření je zaměřeno především na množství a obsahovou stránku emailové korespondence mezi učitelku a rodiči. Analyzuje, jak je možnost emailu jako kontaktního prostředku využívána a jaká témata se v této komunikaci nejčastěji vyskytují.
Communication between parents and teachers is an important part of education. Increasingly, in addition to personal and telephone communication occurs an electronic communication, especially via email. This work focuses on the theoretical level the relationship of family and school, its historical development and current form and the relationship of parents to school and communication between parents and teachers. It also discusses the basic theoretical knowledge of electronic communications, especially e-mail as a mean of communication between parents and teachers. In the practical part follows empirical research on specific e-mail communication between teacher and parents at the school for children with learning disabilities. This investigation is focused primarily on the quantity and content page e-mail correspondence between the teacher and parents. It analyzes, how is the ability to email as a mean of contact used and which themes in this communication often occur.