Specifika japonského managementu na příkladu Mitsubishi Electric Automotive Czech, s.r.o.
The specifics of Japanese management on the example of Mitsubishi Electric Automotive Czech, s.
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42820Identifikátory
SIS: 109371
Katalog UK: 990014723530106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [23978]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Reichel, Jiří
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
8. 6. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
management, personální management, japonský management, kroužky kvality, kaizen, absolutní kontrola kvality, standardy, loajalita zaměstnanců, Mitsubishi Electric Automotive s. r. oKlíčová slova (anglicky)
management, personnel management, Japanese management, quality control circles, kaizen, total quality management, standards, employees loyalty, Mitsubishi Electric Automotive s. r. oV této diplomové práci jsou zkoumány některé prvky japonského modelu managementu v kontextu euroatlantického modelu managementu. Protože jednotný integrální model japonského managementu neexistuje, jsou nejdříve v teoretické části vysvětleny dvě skupiny vybraných prvků japonského řízení. Cílem práce je analyzovat, zda jsou tyto japonské přístupy k řízení uplatňovány ve společnosti Mitsubishi Electric Automotive Czech s. r. o. a jakým způsobem jsou modifikovány v českém prostředí. První skupina prvků japonského řízení zahrnuje přístupy, jež díky aktivním zaměstnancům umožňují organizaci dosahovat vysoké kvality výrobků a služeb - jde o strategii kaizen, o činnost zaměstnaneckých kroužků kvality a o absolutní kontrolu kvality. Japonské prvky řízení, které jsou zařazeny do druhé skupiny, vedou k minimalizování nákladů organizace. Konkrétně je v této práci popsán způsob výroby právě včas, strategie absolutní údržby výrobních prostředků, metoda 5S, technika systematického odstraňování plýtvání a fenomén loajality zaměstnanců. Realizací kvalitativního šetření se sedmi respondenty bylo zjištěno, že vybrané přístupy se v organizaci s výjimkou kroužků kvality uplatňují. Strategie kaizen byla zúžena na zlepšovací návrhy vytvářené určenými skupinami zaměstnanců. Absolutní kontrola kvality je úzce spojena s...
In this thesis certain elements of the Japanese management model are examined in the context of Euro-Atlantic management model. As a single integral model of Japanese management does not exist, firstly, two groups of selected elements of Japanese management are explained in the theoretical part. The aim of this thesis is to analyze whether selected approaches of Japanese management have been applied at Mitsubishi Electric Automotive Czech s. r. o., and or how they have been modified in the Czech Republic. The first group of selected elements includes approaches in which active employees allow the organization to achieve high quality products and services - the strategy of kaizen, the activities of quality control circles and total quality management. Japanese management features that are included in the second group lead to the organization cost minimization. Particularly, this paper describes the just-in-time production, total productive maintenance concept, the technique of 5S, the technique of systematic elimination of wasting and the phenomenon of employee loyalty. Having realized a qualitative survey with seven respondents, the analysis showed that the chosen approaches in the organization have been applied, except for the quality control circles. The kaizen strategy has been narrowed down...
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Zapojování pracovníků středního managementu do aktivit vedení mateřské školy
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOŠkrabalová, Šárka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 13. 9. 2016 -
Efektivní porada jako nástroj řízení sloučených zařízení ZŠ a MŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKynčlová, Zlatuše (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2011)Datum obhajoby: 31. 5. 2011 -
Osobnostní, odborné a sociální kvality projektového manažera
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZobačová, Denisa (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 27. 5. 2013Diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. První z nich se věnuje osobnostním, sociálním a odborných znalostem projektového manažera a druhá mapuje výuku soft skills na vysokých školách s oborem Informační studia ...