Integrace starých lidí do školního vzdělávání
Integration of older people into school education
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42666Identifiers
Study Information System: 113900
Collections
- Kvalifikační práce [18095]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
29. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
integrace starých lidí, smysl života, škola stáří, mezigenerační setkávání, odpovědnost za životKeywords (English)
integration of older people, meaning of life, school for old age, intergenerational meetings, responsibility for lifeBakalářská práce objasňuje potřebu vzájemného setkávání starých a mladých lidí a současně se zabývá tím, zda je k tomuto setkávání vhodným prostředím škola. Aby bylo poukázáno na závažnost celé problematiky, je nastíněna v širších souvislostech (filosofických, sociologických, psychologických a pedagogických). Hlavní důvod k integraci starých lidí do prostředí, které je určené mladým lidem, nachází autor ve společné příležitosti obou věkových kategorií k objevování smyslu života a cesty k jeho naplňování. V integraci starých lidí vidí autor příležitost pro management školy k zajišťování vyšší efektivity a kvality. Práce je rozvržena do tří kapitol Východiska nutnosti integrace, Otázky stáří a Integrace starých lidí.
The bachelor thesis explains the need for mutual meetings of old and young people. It also explores whether the school is an appropriate environment for such meetings. To justify the seriousness of the whole issue, the thesis is put into a broader context (philosophical, sociological, psychological and pedagogical). The author discovers the main reason to integrate older people into an environment for young people is a common opportunity for both ages to find the meaning of life and the way to its fulfillment. He considers the integration of old people to be an opportunity for the school management to ensure greater efficiency and quality. The thesis is divided into three chapters: The need for the integration, Issues of old age and Integration of old people.