Point of view: David Lynch a intertextualita
Point of View: David Lynch and Intertextuality
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/42652Identifikátory
SIS: 88132
Kolekce
- Kvalifikační práce [6408]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Václav
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Elektronická kultura a sémiotika
Katedra / ústav / klinika
Katedra elektronické kultury a sémiotiky
Datum obhajoby
14. 9. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
David Lynch - intertextualita - autorská teorie - smrt autora - point of view - naratologie -kultovní film - psychoanalýzaKlíčová slova (anglicky)
David Lynch - intertextuality - auteur theory - the death of the author - point of view - narratology - cult film - psychoanalysisDiplomová práce na téma Point of view: David Lynch a intertextualita se zabývá tvorbou amerického filmového režiséra Davida Lynche, na niž pohlížíme z hlediska intertextuality. Cílem práce je ukázat, jakým způsobem manipuluje David Lynch s intertextualitou ve svých filmech Wild at Heart a Lost Highway, a jaké další prostředky používá k docílení specifické atmosféry svých filmů. Tvrdíme, že Lynchovo dílo nelze jednoznačně interpretovat a pokusíme se ukázat, že každé z několika uvedených points of view může být správné.
The theme Point of View: David Lynch and intertextuality of this master thesis deals with the work of American film director David Lynch, which we view in terms of intertextuality. The aim is to show how David Lynch manipulates with intertextuality in his films Wild at Heart and Lost Highway and what other means he uses to achieve the specific atmosphere of his films. We say that it is impossible to unambiguously interpret Lynch's work and we will try to show that every of various points of view can be correct.